A projekt témája: Making Culture Alive – Digital Escape Rooms D-Escape, avagy a hagyományok, a kulturális értékek megőrzése a legújabb informatikai tudás ötvözésével.
Ennek keretében a spanyol fogadó ország egy előzetes Genially feladat 5 lépcsőfokának megoldását kérte a részt vevőktől, melyet majd Spanyolországban fejezhettek be. Ennek hazai prezentálásba és megoldásába Kerti Csenge és a segítő pedagógusok több osztályt is bevontak. A projekt feladat címe: Save our Queen! A lelkes diákok nagyon élvezték a közös munkát, s már nagyon várták a hazatérő Csengétől a királynő történetének befejezést.
A vendéglátó iskola a spanyolországi Badajoz városának egyik iskolája az IES Barbara de Braganza, középiskola, ahol hétfő reggel egy zenés köszöntővel fogadtak bennünket a tanulók, s megismerkedhettünk az iskola oktatási profiljával.
A spanyol pedagógusok segítségével megismerkedhettünk a hely nevezetes állataival, melyeket a biológia óra keretében szemléltetési eszközként is megtekinthetnek a gyerekek. Betekinthettünk egy angol órára, melynek témája az Olvasás és mesemondás a nyelvoktatásban. A tanóra során több szemléltetési és magyarázó eszköz egyszeri használatával segítette és tanította mesén keresztül az angol nyelvtan használatát.
A „Save our Queen!” videójáték utolsó két szakaszát országonként, de együtt oldotta meg az Erasmus csapat, mely során kiderült hogyan menekült meg a királynő.
Az egész hét eseményei erre a Genially videójátékban szerepelt helyszínekre volt felfűzve. Így első körben egy városnézés következett Badajoz belvárosában az „la Alcazaba”. A High Square téren idegenvezetés keretében részletes tájékoztatást kaptunk a helyi nevezetességekről, majd meghódíthattuk az arab erődöt a Scaredog Tower-t.
A következő nap folytatva a játék eseményeit Trujillo-ba látogattunk, ahol a régi angol negyedben /Old Quarters in English/ kaptunk tárlatvezetést. Délután tovább folytattuk utunkat Monfragüe-be , ahol egy tolmácsközpont kastélyt a „Salto del Gitano”-t tekinthettük meg. Az épületekben sok helyszínt felfedeztünk, melyek a játék során szerepeltek a feladatok között.
Március 1-jén már szintén újabb állomásra érkeztünk Pinofranquendo-ba, ahol a Hurdan Carnival Museum, és a Hurdan House-ban kaptunk tárlatvezetést. A vízelvezetési rendszer felépítésébe és az olaj sajtolás módszerébe nyertünk betekintést. Cambrón-ban egy újabb kiállítást nézhettünk meg a mítoszokról, ahol megismerhettük egy különleges lény érdekes történetét.
Ebédet követően egy egyórás túrára, a „Chorro De la Meancera” vízesés felfedezésére indult az Erasmus csapat. A csúcsra érve a látvány csodálatos volt, majd kellemesen elfáradva tértünk vissza Plasenciába.
Március 2-án, tovább fűzve a videójáték eseményeit egy újabb színtérre érkeztünk, Yuste Monestery kolostorba. Majd a mellette lévő temetőben tettük tiszteletünket, ahol a II. világháborúban elhunyt német katonák nyugszanak. Ezt követően Piornal-ba érkeztünk, ahol a Jarramplas Museumban megnézhettük, hogy a mitológiai történet a napjainkban hogyan válik valóssá. Megtudhattuk, hogy annyira tisztelik és fontos ez az esemény, hogy a magával ragadó történetben szereplő Jarramplas személyére már 50 évre előre feliratkoztak a helyi lakosok. A nap zárásaként visszautaztunk vendéglátó városunkba, Badajozba.
Az Erasmus Program utolsó napját ismét az iskolában töltöttük, ahol először a diákok bemutattak egy innovatív technológiával elősegített öntözési rendszert. Kipróbálhattuk milyen technikai eszközökkel tudunk „fényfutó-versenyt” rendezni osztálytermi közegben. A gyerekek és felnőttek is egyaránt nagy érdeklődéssel próbálták ki ezt a „fényűző” versenyt. Ezt követően a technológiát újra bevonva egy meseórán vettünk részt, ahol a diákok a szociális kompetenciát fejlesztve és pályaorientációjukat elősegítve tanulhatnak.
Előadóik között köszönthették régi munkatársukat, Paco Portalo-t, aki a „Viedójáték korszak kezdete Spanyolországban” címmel tartott nekünk előadást. Megtudhattuk, hogy az ő nevéhez fűződik az első spanyol számítógépes videójáték is.
A program zárásaként az iskola tanulói színvonalas műsorral búcsúztatták a vendégeket, mint például, hegedű-, és zongorajáték, énekkari előadás, szaxofon és modern táncbemutató. A programban részt vevő diákok egy közös délutáni ebéddel és sétával zárták az együtt töltött egy hetet.
A projekt során az európai kulturális örökség és hagyományok segítségével az innovatív tanulási és tanítási technikák alkalmazásával újra gazdagítottuk módszereinket, tudásunkat.
Partnereink voltak a cseh, finn, észt, szlovén, spanyol iskolák diákjai és tanárai, akikkel a közös munkanyelvünk az angol volt. A résztvevők a digitális kultúra és a nyelvtudás fontosságára elméleti és gyakorlati úton szereztek tapasztalatot, egyfajta megerősítést, mely egy életre szóló élmény és motiváció is egyben.