Hazánk képviseletében a második partnertalálkozón Illés Gabriella, Koleszár Tímea, Marozsán Tiborné pedagógusok, valamint Barna Kata, Büte Bíborka diákok vettek részt. A projekt témája: Making Culture Alive – Digital Escape Rooms D-escape avagy, „A hagyományok, a kulturális értékek megőrzése a legújabb informatikai tudás ötvözésével” volt.
A szívélyes, zenés fogadtatást, és egy játékos ismerkedést követően az első nap programjaként minden nemzet bemutatta országa egy-egy jellegzetességét, híres személyét vagy legendáját. Hazánkról Koleszár Tímea tanárnő, Barna Kata és Büte Bíborka tartott prezentációt, melyben láthattunk és hallhattunk országunk híres személyének, Rubik Ernőnek munkájáról, s a világszerte népszerű és ismert Rubik kockáról. Láthatták annak néhány érdekes változatát, melynek kirakásával meg is próbálkozhattak a lelkes diákok és tanárok.
A délutáni programhoz a helyi Museum Heist előtt gyülekeztünk, amely egyedülálló történelmi ékszerkiállításnak ad otthont, amivel szinte vonzza Európa minden részéből a turistákat. A helyismereti délutánon „ellopták” a legértékesebb kiállítási tárgyat Erzsébet királyné nyakláncát.
Ennek „felkutatására” egy Outdoor Escape Game játékkal indultak el a csapatok. A közel 4 km-es séta alatt megismerték Hradec Králové belvárosát, érdekes rejtvények, feladványok megfejtésével közelebb kerülhettek az elveszett nyaklánchoz, melyet természetesen minden csapat megtalált.
Másnapra a Kuks Castle-ba szerveztek kirándulást a vendéglátóink. A Kuks Kórház barokk emlékművében a 18-20. században a veteránok és idősek hospice ellátása működött, az épület kórházként, gyógyszertárként, könyvtárként és étkezőként funkcionált. Erről részletes tárlatvezetésen egy leszármazott rokon is beszámolt.
Útközben Dvůr Králové nad Labem településen gyárlátogatáson vettünk részt, ahol a karácsonyi díszek készítésének fortélyaiba nyertünk betekintést az üvegfúvástól a díszek kézzel festéséig. Mi magunk is kipróbálhattuk ezt a különleges művészetet, hisz mindenki díszíthetett egy saját emlékgömböt.
A szerdai napon egy Csehországban népszerű, de számunkra új játékkal, a KINBALLal ismerkedtünk meg. Ez egy tornatermi labdás csapatjáték, melyben a labda óriási mérete máris elvarázsolt bennünket. A játékszabály újszerűsége után már az egyes stratégiai trükkökre is sikerült rájönnünk, mely még élvezetesebbé tette ezt az ismeretlen, de fantasztikusan jó labdajátékot.
A fizikai feltöltődés után az iskolában vártak bennünket a pedagógus kollégák, akik a digitális oktatás segítségével kreatív tevékenységeket szerveztek a résztvevők számára.
Ez alkalommal a hét eseményeiről kellett az online felületet használatával egy játékos projektfeladatot összeállítani.
Hogyan kell dolgozni az OrgPad alkalmazásban? Ez volt a címe a következő nap délelőtti programjának, melyben egy új szerkesztő felületet ismerhettek meg a gyerekek. A diákok mellett mi pedagógusok is érdeklődve kapcsolódtuk be a tanulási folyamatba.
A negyedik nap délutáni eseménye egy szabadtéri tájékozódási játék volt Hradec Králové erdejében. A gyerekek kapta egy QR kóddal ellátott térképet, melynek segítségével végig kellett haladniuk a kijelölt útvonalon, teljesítve az állomások feladatait. Nagyon jó hangulatúvá kerekedett ez a program is, melyet egy heti csapatbeszámolóval zártak. Készítettek egy heti eseménytérképet, melyet természetesen a pályázat nyelvén, angolul prezentáltak.
Az utolsó napot Prágában töltöttük. A Cseh Nemzeti Múzeum monumentális épületében természettudományi, történelmi és régészeti gyűjteményekkel, ismerkedhettünk meg. Rövid, de tartalmas napok mögött állva egy történelmi városközpont utcáin sétálhattunk, csodálva nevezetességeit, többek között az Óváros terén a csillagászati órát. A napot a Fantasztikus Illúziók Múzeumában zártuk, melynek sokszínűsége mosollyal és jókedvvel nyugtázta a hetet.
A projekt során az európai kulturális örökség, és a hagyományok segítségével az innovatív tanulási és tanítási technikákat alkalmazásával újra gazdagítottuk módszereinket, tudásunkat. Mind erről a diákok a találkozók között digitális eszközökkel készítenek prezentációt. Az elkészült munkákból a program végére egy e-book születik, mely a két év tapasztalatait foglalja majd magába.
Partnereink voltak a cseh, finn, észt, szlovén, spanyol iskolák diákjai és tanárai, kikkel a közös munkanyelvünk az angol volt. A résztvevők az digitális kultúra és a nyelvtudás fontosságára fókuszáltak, a témában elméleti és gyakorlati úton szereztek tapasztalatot, egyfajta megerősítést, mely egy életre szóló élmény és motiváció is egyben. A „közösen és együtt”, felelős pedagógusok vezetése alatt végzett jól szervezett munka egységes, hiteles képet adott az Erasmus program jelentőségéről.
Az Erasmus program a legjobb és legeredményesebb oktatási módszerek egyike, mely nemcsak tudást, hanem fantasztikus önbizalmat és hitet ad a diákoknak.