A november 9-10. közötti eseményen az „oktatás, nevelés, vallás, társadalom, identitás, tolerancia, kommunikáció” témákban vázolták fel a különböző országok és nemzetek tapasztalataikat. Inántsy Pap Ágnes, a Szent Atanáz Görögkatolikus Hittudományi Főiskola tanára, a Debreceni Egyetem neveléstudományi doktorandusza a görögkatolikus egyház oktatási rendszerének története során megvalósuló különböző kommunikációs módszereket mutatta be, amelyek az oktatás és nevelés hatékonyságához nagymértékben hozzájárultak.
Az államosítást megelőző időszakban közel 150 elemi iskola volt a görögkatolikus egyház fenntartásában. Azon speciális pedagógiai módszerek és kommunikációs stratégiák kerültek elsősorban bemutatásra, amelyek a hátrányos helyzetű tanulók oktatását tették eredményesebbé. Az előadás középpontjában – többek között - a Sója Miklós nevéhez köthető „kultúraazonos pedagógia” elemzése állt, aminek az alapja a társadalmi igazságosság szellemében kialakított kulturális identitás tudatosítása és az önbecsülés útjának megismertetése volt. Sója Miklós szolgálata nagy érdeklődést váltott ki a nemzetközi tudományos szakemberek körében.
Görögkatolikus Metropólia