"Nevelőszülők napja" a Görögkatolikus nevelőszülői hálózatnál

2016-10-24 11:07:41
Szerző: Hajdúdorogi Főegyházmegye
Szabadidő
Szociális
Beszámoló

Esős volt október 3. hete, kivéve 20-át, amikor kirándulni vittük a hálózatunkban dolgozó nevelőszülőket. Egy kis kikapcsolódásnak szántuk részükre ezt a napot, vagy ahogyan ma divatos mondani: rekreációnak. Nem ez volt az első ilyen alkalom. Már hagyomány Intézetünknél, hogy fenntartónk, a Szent Lukács Szeretetszolgálat jóváhagyásával és anyagi támogatásával, lelki-vezetői kísérettel, együtt tölthetünk egy napot a nevelőszülőkkel. Tavaly Boldogkőváralján és Mádon voltunk, idén pedig Magyarország határát átlépve, Szlovákiába mentünk.

Igazi, szép őszi nap volt. A jó Isten áldása kísérte utunkat. Pont azon a napon nem esett az eső, sőt, a nap olykor kikacsingatott „hálószobája” ablakából, sugaraival végig simítva arcunkat, élveztük a Felvidék szépségét, jó levegőjét. Megérkezvén Rozsnyóra, gyönyörködtünk a főteret körülvevő, jelentős történelmi emlékekkel bíró épületekben. Idegenvezetéssel megtekintettük a város legértékesebb szakrális építményét, a római katolikus Szűz Mária menybemenetele templomot, amely 1776 óta Püspöki székhelynek számít. A „Három Rózsa” étteremben elköltött ízletes és bőséges ebédet követően még volt lehetőség nassolni is, válogatni finomabbnál finomabb sütemények közül egy helyi családi vállalkozásként működő kis cukrászdában – mindkettő tulajdonosa Magyar származású!

Újból felkerekedvén, magunk mögött hagyva Rozsnyó városát, tovább utaztunk a Szádelő község határában kialakult hatalmas szurdokvölgyhöz, a Szádelői völgybe”. A völgy aljától sétálva indultunk tovább, a hasadék belseje felé, a halkan csörgedező, kanyargó Szár patak kíséretében.

A 105 méter magas különálló sziklacsúcsig a „Cukorsüveg”-ig nem jutottunk el, ez inkább a hegymászók kedvenc célpontja. Mi, botcsinálta turisták, az ősz száz színével megfestett növényvilágában gyönyörködtünk, és hallgattuk az erős sodrású kis patak csobogását. Saját tempónkban sétáltunk egy jót, s megállapítottuk, hogy milyen csodálatos is az érintetlen természet.

A hazafelé vezető úton kissé mindenki elpilledt. Elnyomott bennünket a jó levegő. Annyi energiánk azonban maradt, hogy tervezgessük, jövőre merre menjünk együtt kikapcsolódni.

Ferencziné Vámosi Valéria, Hajdúsági Görögkatolikus Gyermekvédelmi Központ, nevelőszülői hálózat vezető

VEZETŐ HÍREK

Díszfestést kapott a téglási templom - vasárnap lesz az ünnepélyes megáldása

Kétszakos tanárképzés a Miskolci Egyetem és a Szent Atanáz Főiskola együttműködésével

AKTUÁLIS

Kántorok számára szerveznek lelkigyakorlatot Máriapócson

KAPCSOLÓDÓ GALÉRIA
VEZETŐ HÍREK

Díszfestést kapott a téglási templom - vasárnap lesz az ünnepélyes megáldása

AKTUÁLIS

Kántorok számára szerveznek lelkigyakorlatot Máriapócson

EZEKET OLVASTA MÁR?

Kántorok számára szerveznek lelkigyakorlatot Máriapócso...

Férfiak liturgiája és borversenye Nyíracsádon

Díszfestést kapott a téglási templom - vasárnap lesz az...

Kétszakos tanárképzés a Miskolci Egyetem és a Szent Ata...