Kérdezzen bizalommal a lelkiatyától!


Biztonsági kérdés:
Mennyi tizenegy meg tíz? (a választ számmal kell beírni)


küldés
eddigi válaszok
Kedves Lelkiatya!

Ha valamilyen dolog nagyon nehezen jön össze, azt mondjuk, hogy az Isten sem akarja, és így vezet rá bennünket, ezért inkább feladjuk. Mások ugyanerre azt mondják, hogy az ördög gördít utunkba akadályokat, ezért tovább kell próbálkoznunk. Honnan tudhatjuk, amikor valami nagyon nem akar sikerülni, hogy Isten vagy a godosz munkálkodik-e? Hiszen pontosan az ellenkezőjét kell tennünk a két "elmélet" értelmében.

Köszönöm válaszát!
Hangsúlyoznom kell, hogy nem két elméletről van szó. Ha pusztán annak tartjuk, akkor nincs megoldás. Nincsenek csalhatatlan külső jegyek, amelyek alapján eldönthető, hogy az adott cselekedet vagy törekvés Istennek tetsző-é avagy az ellenkezője.
Mintha úgy adnánk a kedvesünknek ajándékot, hogy közben jegyzetelünk, milyen mértékben görbül fölfelé vagy lefelé a szája annak függvényében, hogy éppen mit kapott. Nincs mechanikája az Istennel való kapcsolatnak. A lélek szavára kell figyelni. Ezt a képességünket pedig művelni, munkálni, élesíteni kötelességünk. De ez sem gépies magatartás.
Minél többet időzünk az Úrral, annál könnyebben fölismerjük az Ő jelenlétét, szavát, akaratát.
Imádságban lehet eldönteni, hogy mit akar, mire hív, mit tanácsol az Úr!
Egy-egy döntés előtt érdemes imádkozni, és utána dönteni. Tudom, van ennek lélektani háttere is: amíg imádkozik az ember, addig az elméje lenyugszik, kikapcsol, s visszatekintve már jobban látja ugyanazt a kérdést. Az imádság azonban mégsem pusztán lélektani módszer. Istenre figyelve megtaláljuk azt, hogy az adott dologban mire figyeljünk. Ezáltal tanít és vezet bennünket a Lélek.
Kedves Lelkiatya!
Az iránt érdeklődnék, hogy Atanáz püspök urat levélben milyen címen lehet megkeresni?
Válaszát előre is köszönöm!
Norbi
Miskolc, Szeles u. 51.
e-mail: exarchatus@exarchatus.hu

Kedves Lelkiatya!
Jézus Krisztus megváltott minket. De mi volt előtte? Mitől váltott meg minket? A haláltól? De hogy, hiszen a földi életünket így is befejezzük...vagy a túlvilági haláltól váltott meg minket, hogy ne szűnjünk meg létezni vagy ne kerüljünk a sátán kezére halálunk után?
Meghalt bűneinkért. Mindenki bűnéért. Tehát, akkor nem csak a mi bűneinkért, akik Jézus után élünk, vagy éppen akik kortársai voltak, hanem az Ő születése előtt élt és meghalt emberek bűneiért. Jól gondolom?
Tehát, akkor mi volt az előtt mielőtt megváltott minket? A megváltás nem időbeli és térbeli? Vagy ha igen, akkor az addig meghalt emberek lelkei hol voltak?
És akik úgy élik le az életüket, hogy nem hallottak Krisztus tanításáról, önhibájukon kívül?

Jézus Krisztus minden embert megváltott, a hívőket és nem hívőket is, azokat is, akik előtte éltek, s azokat is, akik utána. Ezt jelenti az, hogy a megváltás egyetemes.
Az örök haláltól, a kárhozattól váltott meg bennünket. Megadta a mennyországba való jutás lehetőségét, megnyitotta a kaput. Keleti Egyházunk úgy ábrázolja a föltámadást az ikonon, hogy Krisztus lábbal tapossa az alvilág kapuit, és kivezeti onnan, az addig ott lekötötteket. Ez képi ábrázolás annak, hogy akik Őelőtte éltek, azoknak is meghozta a megváltást, a mennyekbe való följutást.
Nem tudjuk egészen pontosan, hogy mi volt előtte. Csak teológiai elképzeléseink vannak. Azért is, mert a túlvilágban nincs is idő, nincsen előtte vagy utána. Csak a mi emberi gondolatainkat tudjuk odavetíteni, hogy valamelyest fölfoghassuk ezeket a titkokat. Mindenesetre Krisztus nélkül nincs örökélet az ember számára. Ha nem váltott volna meg, akkor mindnyájan Istentől elvetve, örök kárhozatra jutnánk. Így azonban mindnyájunknak lehetőségünk van az üdvösségre, de csak akkor jutunk oda, ha mi is akarunk, s ha földi életünkben oda törekszünk.
Aki még soha nem hallott Jézusról és a mennyországról, annak is van lehetősége oda jutni, mert a lelkiismeret szava világosan mondja, hogy mit vár tőle az Isten. Ha azt követi, aszerint él, akkor ő is élvezheti a megváltás gyümölcsét, mint a megkeresztelt emberek.
Mi a véleménye a Gospel énekekről?
Ha az ifjúsági keresztény énekekre gondol, akkor azt mondhatom, jó, hogy vannak ilyenek. A fiatalokat ezen a nyelven is meg kell szólítani. Minthogy könnyűzenei műfaj, ez azt is elárulja, hogy értékében a könnyebb, nem annyira fajsúlyos és mély tartalmakat hordoznak. De nem is baj, Szent Pál is ír arról, hogy van, akit tejjel kell táplálni, s van, akinek a szilárd eledel való. Sok olyan alkalom, esemény, rendezvény van, amikor ezek az énekek helyénvalóak, és segítenek a hitre találásban, vagy akár a hit erősödésében is.
Fontos azonban, hogy megfelelő súlyában kezeljük őket, és ne kapjon az életünkben, a hitünkben nagyobb szerepet, mint amit megérdemel. Nem szabad hagyni, például, hogy ez legyen az egyetlen, vagy akár csak uralkodó zenei nyelve az Egyházunknak. Veszélyt is hordoz abban az értelemben, hogy mivel könnyen emészthető, ezért sokan megrekednek ennél a tápláléknál. Holott nyilvánvaló vannak sokkal mélyebb lelki tartalmak, amelyeket ezek az énekek nem képesek kifejezni és hordozni. Ezért, ha valaki csak ezekben éli meg a hitének kifejeződését, félő, hogy idővel felszínessé válik, sőt, hitében megfogyatkozik.
Éppen az említettek miatt nem való például ez a zenei világ a liturgiára, a templomi szertartásokra. Ezeken ugyanis lélektani szempontból a megrendültség és a katarzis a cél, míg a gospel énekek, csak felszínesebb érzelmi húrokat pendítenek meg.
Dicsőség Jézus Krisztusnak. Kedves Lelki Atya. Sajnos nem tudom hogy kérdezzem meg amire választ szeretnék kapni. Lehet hogy nem is jó ez a meg fogalmazás. Az hogy egy házasság nem ugy müködik hogy Isten és ember előtt kell hogy elfogadható legyen nagyon sok feltételnek eleget kell hogy tegyek. Nem tudom menyire vagyok vallásos. El járok templomba szentmisére és sokszor előfordul hogy csak testben vagyok jelen azt veszem magamon észre hogy a földi dolgok foglalkoztatnak pedig énekeljük hogy tegyünk félre mostan minden földi gondot és ez sajnos gyarlóságom miatt nem igy történik. Szüleimtől vallásos nevelésben részesültem amiért nem tudok elég hálát adni a Jó Istennek és a szüleimnek akik már elköztek az örök hazába. A Jó Istentől azt kérem mindig hogy legyen meg a TE akaratod mert csak akkor remélhetem hogy az élet a földön és a várva várt örök hazában be teljesedik. A bibliában meg van irva hogy ne féljetek de ez nem azt jelenti hogy a Jó Istenbe vetett bizalommal vissza élhetünk. Szerintem a vallásos neveltetés és a felekezeti hova tartozás sok mindenben meghatározója az ember személyiségének. Ugy érzem hogy szándékosan nem akartam és nem akarom a családom és ember társaimnak a vesztét. Gyarlóságomból és gyengeségemből adódóan előfordul hogy le térek az ISTENHEZ vezető utról de szeretnék és akarok is mielőbb vissza térni az Istenhez vezető utra mert azt kérem hogy legyen neken a TE akaratod szerint és bocsásd meg a mi vétkeinket amint mi is meg bocsátunk az ellenünk vétőknek. Nagyon szépen köszönöm a türelmét ATYA. Dicsőség Jézus Krisztusnak.
Kedves Testvérem!
Bár nem fogalmazott meg kifejezett kérdést, mégis közzéteszem a sorait, mert egy töprengő és lelkiéletre törekvő ember gondolatai ezek, mely tanulságul szolgálhatnak sokaknak. Ugyanakkor némi tanácsot és megerősítést is fűzhetek hozzá.
Szinte csak rejtetten utalt a házasságuk nehézségeire. Igaza van, sohasem tud úgy működni az emberi közösség, ahogyan Isten elgondolta. Ami emberi, az nem lehet tökéletes. Igaz, Jézus buzdít bennünket: Legyetek tökéletesek..., mégis, ha rettentő távol vagyunk is ettől, csüggedésre, elkeseredésre semmi ok! Valójában nem a tökéletességet, hanem a tökéletességre törekvést várja tőlünk az Úr. Ebbe pedig óhatatlanul beletartozik, hogy látjuk a tökéletlenségeinket. Az volna a baj, ha nem látnánk. Amíg azonban hordozza ezt az elégedetlenséget, addig megvan a megújulási szándék is. Éppen ezt érzem ki a leveléből.
Nem csak a házasságuk nehézségei bántják, de az is, hogy a lelkiéletben, az imaéletben nem tud annyira odaadó lenni, mint szeretné. Éppen most, Pünkösd ünnepe és ünnepköre különleges lehetőséget kínál arra, hogy kérjük ehhez a kegyelmet.
Az a javaslatom, hogy ha érzi önmagában a tökéletlenségét akár a házaséletben, akár a lelkiéletben, akkor mindezt vigye nagy reménységgel az Úr elé. Dehát tudja is: Ha azt kéri, hogy "legyen meg a Te akaratod", akkor ezzel a bizalmát is kifejezi, hogy az Isten mégis végbeviszi az akaratát az Ön életében, minden gyarlósága ellenére is. Ezzel a bizalommal kérje továbbra is a Lelket, amelyet meg is ígért nekünk Jézus. Gyarlóságai akár az imában, akár az egyéb feladataiban bűnbánatra késztessék, amely bűnbánat magában hordja Istenünk irgalmának ismeretét. S ez az, ami küzdelmeink ellenére is békéssé és boldoggá tesz bennünket.
Lelkiatya!
Tapasztaltam római katolikus közegben, egyházi gimnáziumban, hogy az osztálymisén mindenkinek ki kellett mennie áldozáshoz, de aki nem részesülhetett az Eukarisztiában, az azt jelezte szájhoz érintett mutatóujjal. Sokat gondolkoztam, hogy vajon miért alkalmazta az atya ezt és arra jöttem rá, hogy a mai fiatalok "cikinek" érzik azt, hogy kimenjenek áldozni, hanem inkább a padban maradnak.
A római atya módszere érthető volt, hisz amikor mindenki fiatal (egy korosztály) kiment áldozáshoz, akkor valóban csak azok nem áldoztak, akik nem voltak méltóak (vagy reformátusok voltak). Amikor meg ugyanennek a társaságnak volt osztálymiséje és nem kellett mindenkinek kimennie, akkor csak 2 fiatal áldozott.
Hallottam nem egyszer, hogy Fülöp püspök úr jelezte az adott paróchusnak, hogy a gyerekek és a fiatalok csak csekély számban áldoznak. Az egyik ilyen esetben éppen Húsvét után volt és egyértelműen (szokásból is adódóan) a legtöbb gyerek és fiatal volt gyónni, mégsem áldoztak csak Húsvétkor, amikor "kell"/"szokás".
Kérdése az lenne, hogy miért gondolkoznak így a fiatalok? Miért nem fontos nekik, hogy részesüljenek az Eukarisztia szentségében? Miért nem hívják fel az atyák jobban az atyák az áldozás fontosságára figyelmet?
Köszönöm előre megtisztelő válaszát!
Éva
Kedves Éva!
A kérdés fölvetése jogos. Megválaszolni viszont bajos. Azért is, mert valójában két különböző megközelítésről van szó, s azok ötvöződnek a szerencsétlen ereményben.
Régebben szigorúan vették, főként talán a keleti rítusban, hogy csak az mehetett áldozni, aki előtte gyónt is. Ezzel nyilván az Eukharisztia méltó vételét kívánta szolgálni, de fájó eredménye az lett, hogy aki csak ritkán vagy évente gyónt, az ugyanígy ritkán vagy évente áldozott.
Az viszont, hogy a fiatalok közül kevesen mennek ki áldozni, talán nem ebből vezethető le, hanem őket már nem tanítottuk meg kellőképp az Eukharisztia hatalmára, nagyszerűségére, életformáló erejére. Van egy bizonyos életkor, a tizenévesek világa, akik szégyellik az értékes dolgokat. Ebből fakad, hogy sokszor a vallásos cselekedeteket sem vállalják nyíltan. (Az még egy másik fájdalom, hogy a pszichológusok szerint a kamaszkor ma hamarabb kezdődik, 8-10 éves korban, és elhúzódik egészen 25-30 éves korig!)
Tanítanunk kell nagy erővel, hogy minden Szent Liturgia azért van, hogy az Úr az asztalához hívjon minket. Mindig méltatlanok vagyunk Szent Testének és Vérének vételére, de éppen azért megyünk megáldozni, mert rászorulunk a megbocsátó, gyógyító kegyelemre. Ha pedig végképp súlyos bűn terheli lelkünket, vagy egyszerűen régen volt szentgyónás, akkor pedig nem szabad halogatni, menni kell gyónni, hogy a Szent Lirgián áldozhassunk is. Sokat kell tennünk még ezen a téren (is).
Kedves Lelkiatya!
A papné rendszeresen hangosabban és más tempóban énekel,mint a kántor - megosztva ezzel az imádkozó közösséget. Úgy érzem, teljesen képtelen az alkalmazkodásra.
Milyen magatartást javasol a kántor részére?
Válaszát várom. Rozália
Nehéz helyzet. Javaslom, hogy keresse vele a személyes kapcsolatot a szertartásokon kívül. Gyanítom, félő, hogy nem csak a kántorizálás módjában van ellentétes véleményük. Így annál nehezebb közös nevezőre jutni. Keresse vele a személyes beszélgetés lehetőségét. Egyrészt így Ön is jobban megismeri, hogy mi lakik az ő lelkében, másrészt a közelebbi személyes kapcsolat révén jobb esélye van, hogy a kántorizálás kérdését is jobban meg tudják beszélni.
Azt semmiképp sem mondom, hogy hagyja annyiban. Sok erőfeszítést kell tennünk annak érdekében, hogy a Liturgia szép és Istennek tetsző legyen.
Az USA-ban a (Görög)keleti-katolikus egyház, nem gyakorolja az első áldozást. A gyerekek áldoznak nagyon fiatalon. Itt a görögkatolikusoknál úgy néz ki a fiatal (4-5 éves) fiatalokat nem áldoztatják. A magyar görögkatolikus egyház kissé romaibb :-) mint a világ más részén? Melyik az elterjedtebb szokás?
Általában sok helyütt a görögkatolikusok átvették a nyugati egyház gyakorlatát, hogy 8-10 éves korban szép ünnepélyességgel megtartják az elsőáldozást. A keleti egyház gyakorlata évszázadok óta az, hogy az un. bevezető szentségeket egyszerre szolgáltatják ki. Ezek a keresztelés, bérmálás és a szentáldozás. Minthogy lassan 2 évtizede buzdít és kér bennünket a római egyházvezetés, hogy a lehetőségekhez mérten minél inkább térjünk vissza az eredeti hagyományokhoz, megtisztítva az időközben rárakódott, de a keleti lelkiségtől eltérő szokásoktól. Ezek közé tartozik a gyermekkorban tartott külön elsőáldozás. Azok a keleti rítusú katolikus egyházak, amelyek jobban, hajlékonyabban követik ezt a római iránymutatást, már régebben bevezették a csecsemők megáldoztatását nyomban a keresztelés és bármálás után.
Ma már hazánkban is lassan terjed ez a teológiai szempontból mindenképp megfelelőbb gyakorlat. Természetesen ott még nem tartunk, hogy miként érinti ez az ünnepélyes elsőáldozást, amelynek viszont kétségtelen, sok lélektani haszna is van.
Kedves Atya!

Voltam görög katolikus szertartáson és többször elhangzott a figyelmezzünk szó. Kérdésem lenne, hogy ez mit jelent?
Ha van diakónus, akkor mindig ő mondja, ha nincsen, akkor a pap. A diakónus feladata, hogy a szentélyben szolgálatot teljesítő pap és a hajóban imádkozó hívek között a kapcsolatot fönntartsa. Mond utasító szavakat a papnak is, a híveknek is. A "Figyelmezzünk!" fölszólítás általában akkor hangzik el, amikor különösen is fontos mozzanat történik, oda kell figyelnünk. A "figyeljünk" szavunk régies és teljesebb tartalmú változata ez. Liturgiánk gyakran használ olyan kifejezéseket, amelyek már csak itt föllelhetők, a köznapi nyelv már megfeledkezett róluk. Ezen a téren is értékhordozó és értékközvetítő lehet a liturgiánk.
Kedves Lelkiatya!

Miután Káin megölte Ábelt, maradtak hárman.Ádám, Éva és Káin. Káin másik törzsből választott feleséget.Milyen másik törzsből?
Válaszát előre is köszönöm: lelek
A Bibliában sok más, ellentmondásnak tűnő dolgot is találunk. Ezért zavarba jönnénk, ha annak minden szavát szó szerint akarnánk értelmezni. Éppen ilyenre mutatott rá, kedves lelek. Azonban mindig a tanítás mélyét kell keresnünk. Több rétege lehetséges a Szentírás értelmezésének. Az atyák általában négyet szoktak elkülöníteni: szó szerinti (vagy történeti), erkölcsi, lelki és misztikus értelemzést. Nyilván a szó szerinti a legfelszínesebb, de sokszor az is hordoz lényeges tanítást. Ebben az esetben ez egyáltalán nem alkalmazható. Már ott fönnakad az emberi logika, hogy Káin a testvére meggyilkolása után miért félhetett attól, hogy "bárki, aki rátalál, megölheti". Az első testvérgyilkosság története nem antropológiai ismeretterjesztés vagy evoluciós tankönyv.
Ha megengedi a tanácsot, ne ezt a kérdést tegye föl, mert nem jut vele előrébb a megértésben. Káin példája óriási lelki és lélektani tanulságokkal szolgál, nemkülönben a történetének folytatása is. Azt érdemes benne keresni, hogy számomra mit rejt, nekem milyen tanulságot hordoz a történet, esetleg én hol helyezkedem el benne. Így lehet személyessé tenni a Szentírás olvasását, az Isten Szavára figyelést.
Dicsőség Jézus Krisztusnak!

Kedves Atya!

Római katolikus fiatal vagyok. Úgy érzem elvesztettem a hitem, de mégsem érzem, hogy teljesen elszakadtam tőle.Keresek valamit...
Mire visszatalálnék, akkor újra eltándorodok...

Miért teremtette Isten a világot? Azért, hogy dicsérje őt valaki? Minek kell neki a teremtett világ? Ha Isten valóban mindenható akkor miért nem semmisítette meg a bűnt és annak következményeit rögtön? A megváltás csak azért történt, hogy Istennek legyen miért dicsértetni magát?

Kérem válaszoljon a kérdéseimre és adjon tanácsot a jövőre nézve.
Nem tudom mit tegyek...
Kedves Fiatal Barátom!
Bizonyos vagyok abban, hogy nem a hite elvesztéséről van szó, hanem annak átalakulásáról. Az, hogy keres, nem arról árulkodik, hogy Ön nem törődik az Istennel, hanem arról, hogy az eddigi eszközök, formák elégtelenné váltak. Ezért keres. A gyermeki és gyermekes hite felnőtté szeretne válni. Azért is teszi föl ezeket a kérdéseket.
Bár megpróbálok válaszolni rájuk, de előrebocsátom, az Ön számára csak akkor válnak igazi válaszokká, ha mintegy saját maga talál rá, és sajátjaként mondja ki őket.
Nem tudjuk egészen pontosan, hogy miért teremtette a világot. Az Ő tetteiről csak sejtések, sekélyes emberi gondolataink vannak.
Isten a Szeretet, tehát minden cselekedetét ez határozza meg, ez irányítja. Túlcsorduló szeretetéből alkotta meg ezt a csodálatos világot. Nem kellett volna, senki nem kötelezte
Kedves Lelkiatya!
A családtervezés lehetséges módjairól szeretnék érdeklődni. Tudom, hogy az egyház tanítása szerint minden aktusnak a házasfelek között nyitottnak kell lennie a termékenységre. Eddig a természetes családtervezést alkalmaztuk, ami működött is, azonban nagy áldozatokkal járt. Nemrégiben született első gyermekünk és a TCST módszere jelenleg elég bonyolult és nehezen kivitelezhető számunkra. Az lenne a kérdésem, hogy ilyenkor bűnnek számít-e az óvszer használata, vagy megengedett-e ilyen esetben? Illetve az is kérdés, hogy ha későbbiekben, amikor már jobban alkalmazható a TCST számunkra, bűn-e, ha óvszert használunk? Ha igen, miért?
Kérem tanácsát ez ügyben! Köszönöm!
A keresztény tanítás szerint a szexualitás célja a házassági egységet erősíteni és gyermekeknek életet adni. A kettő szorosan összetartozik, nem lehet önkényesen szétválasztani. Mivel maga a Teremtő sem teremtette egybe a kettőt, hanem biológiailag van termékeny és terméketlen időszak, ezért maguk a házaspárok is élhetnek az időpontválasztás módszerével. A katolikus egyház kifejezetten az időpont megválasztásának módját javasolja több okból: nincs káros hatása, nem használnak mesterséges anyagot, visszafordítható, nincsenek kiszolgáltatva a gyógyszergyártóknak, kölcsönösen figyelniük kell egymásra a házastársaknak, közös a felelősség.
Az egyház az időpontválasztást ajánlja és az abortív metódust tiltja: de mi van a kettő között? Így lehetnek olyan esetek, amikor felelősen már nem élhetnek a természetes metódussal, s akkor a lelkiismeretük szerint kereshetnek más módszert (ami nem abortív!), hiszen a házasélet boldogsága, a kiegyensúlyozottság, az egység legalább annyira fontos
A keleti egyház gyakorlatát mindig jellemezte, hogy olyan előírást adjon, amiből nem marad ki az egyén lelkiismerete. Így az igazi út azt jelenti: a házaspár érett lelkiismeretének kell kimondania a végső szót, amiben nem az önzés, a kicsinyesség, a félelem vezeti őket, hanem a nagylelkű szeretet, a bizalom, a remény. Nyilván konzultálva lelki vezetőjükkel, hiszen minden helyzet egyéni. Istenre tekintve kell megtalálni a helyes utat.
(Még részletesebb magyarázatot a Fórum rovaton talál.)
Tisztelt Lelkiatya!

A párom görögkatolikus, azonban gyermekkorában nem kapott vallásos nevelést. Néhány éve ugyanakkor el kezdett nyitni Isten felé, és mostanra tudja, hogy 100%-ban szeretné gyakorolni a vallását, de még elsőáldozó sem volt. Érdeklődni szeretnék a felnőttkori elsőáldozásról.

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Sz. Anita
Kedves Anita!
Nagy ajándék ez a kérés, ez a vágy. Csakis személyes úton tudunk segíteni. A hit hallásból ered, az egyház közösségébe személyes út vezet. Nem tudok egyebet tanácsolni, mint azt, hogy keressék föl a legközelebb föllelhető görkat. papot, és ő továbbvezeti majd Önöket ezen az úton.
Így volt ez Kornéliusz, pogány katonatiszt esetében is. Az indíttatást már megkapta a Szentlélektől, de személyesen kellett találkoznia az apostollal, hogy hitre térjen és megkeresztelkedjék.
A hit titkainak részletesebb megismeréséhez szívesen ajánlom a Krisztus közöttünk c.-ű új kiadványunkat.
Kedves Lelkiatya!

Egy kedves barátnőmnek lelki gondjai vannak.A viselkedése alapján nekem az a benyomások,hogy valamilyen lelki betegség is meghuzódik a háttérben,de nem beszél róla.Nehéz hozzá közel kerülni,mivel nagyon finom lelkü,érzékeny és zárkózott természete van.A kérdésem az lenne,hogy hogyan lehetne helyesen megközeliteni őt,segiteni neki?Látom,hogy sokat küzd,és az ő fájdalma engem is mélyen érint.
Sokszor az az érzésem,hogy vágyik rá,hogy szeressék és megértsék őt,ha közel is enged magához utána mintha menekülne.
Nagyon köszönöm előre is a válaszát!
Barátnő
Legtöbbet az őszinte együttérzéssel tudunk segíteni egymáson. Sokszor ezt nem is szükséges kifejezni: ha megvan, akkor segít, bármilyen rejtett módon, ha pedig nincs, akkor meg akármit mutathatnék, átérzik rajta az hiteltelenség.
Ha sikerül nagyokat együtt hallgatni, már az is nagy dolog és segíthet föloldani a kapcsolatbénulást.
Az bizonyos, hogy a barátnőjének súlyos szeretetigénye van. Ennek értelmében segíthet a szeretet bármilyen megnyilvánulása is. Nem célirányosan, hogy megnyissa, beszélgetésre késztesse, hanem egyszerűen "csak úgy", érdek és számítás nélküli szeretetből. Ehhez találékonyság is kell, de a szeretet találékony.
Nem hoztam szóba az érte mondott imádságot, de nyilván ez a legnagyobb, amit tehetünk érte, hiszen a mi szeretetünket is kifejezi és közben isteni kegyelem közvetítője is. Sok erőt és kitartást hozzá!
Kedves Lelkiatya!
Akkor most pontosan mettől-meddig nem imádkozzuk a Mennyei Királyt?
Vannak még olyan imák amelyek imádkozása valamilyen szabályhoz kötött?
ÜDV!
Anita!
Nagyszombat éjféli szertartás elején mondjuk utoljára a Mennyei Királyt, és Pünkösd ünnepének előestéjén a vecsernyén mondjuk újra először.
Nincs rá kifejezett tiltás, de igazán nem való énekelni a Föltámadt Krisztus-t a nagybőjt időszakában.
Egy másik példa: Szép papi imádság a Látván Krisztus föltámadását..., amelyet minden vasárnapi utrenyéban veszünk, kivéve Virágvasárnapot és Pünkösd vasárnapját. A kettő között viszont, Húsvéttól Mennybemenetelig minden nap mondjuk, vasárnaponként pedig háromszor is.
Sok más hasonló előírás van, nem is tudom fölsorolni. Vannak csak nagyböjtben végzendő imák, vannak szertartások, melyeket csak meghatározott napokon végezhetünk, stb.
Mindez abban segít, hogy az egymásutániságot követő időt (kronosz) transzcendens tartalommal töltsük meg, s így átalakítsuk beteljesült idővé (kairosz).
    ... 438 439 440 441 442 
443
  444 445 446 447 448 ...