Kérdezzen bizalommal a lelkiatyától!


Biztonsági kérdés:
Mennyi kilenc meg tizenkilenc? (a választ számmal kell beírni)


küldés
eddigi válaszok
Tisztelt Lelkiatya! Dicsértessék a Jézus Krisztust! Egygyermekes családapa vagyok, aki halálos bűnben él, mivel gyermekem anyjával nem kötöttem házasságot. A legszomorúbb ebben az, hogy nem is tudok, mivel gyermekem anyja nem akar feleségül jönni hozzám. Számára ugyanis ez nem fontos, sem polgári, sem egyházi szempontból, és ezt értem sem teszi meg. Az oka mindennek az, hogy babonás, úgy látja szinte mindenki elválik, aki összeházasodik. Hogyan tudok kitörni a jelenlegi bűnös helyzetemből, ha ennek rajtam kívülálló okai vannak? Nem gyónhatok és nem áldozhatok, annak ellenére, hogy az Isten felé vezető út szempontjából ezek fontosak számomra. Vagy II. János Pál Pápa 1986-os enciklikája (ahogyan egy pap mondta nekem) kimondja, hogy az önhibájukon kívül zsákutcába került keresztények (akárcsak a házasságban elhagyottak), ha nem is minden vasárnap, de időnként szentgyónáshoz járulhatnak és gyónhatnak is. Hogyan léphetek ki a halálos bűnből, ha azt rajtam kívülálló tényezők akadályozzák? Természetesen imádkozom, hogy az a helyzet megváltozzon és házasság legyen mindennek a vége, de ha nem vezetnek próbálkozásaim eredményre, mi tévő legyek? Jelenleg családi harmóniában élünk, csak házasságon kívül. Gyónhatok, áldozhatok? Isten nem a lelkemet, a törekvéseimet, a szándékomat nézi? Csupán az objektív bűnt? Gyónhatok vagy mégsem? Válaszát előre is hálás szívvel és mély tisztelettel köszönöm! Dicsértessék a Jézus Krisztust!
Az egyház ismeri az un. gyökeres orvoslás útját. Ezt olyan esetekben alkalmazzák, amikor valami elháríthatatlan oka van annak, hogy a házasságot nyilvánosan nem lehet rendezni, holott annak jogi akadálya nem volna. Az Ön esete is hasonló ehhöz. Azért mondom csak, hogy hasonló, mert ezt általában idősebb pároknál szokták alkalmazni, amikor a két fél már sok évtizede együtt van, emberi számítás szerint már nem fognak elválni. Ilyenkor az egyház orvosolja a házassági kötelék hiányát az esküvő szertartása nélkül is. Esetleg úgy is, hogy a másik fél nem tud róla. Azonban nem vagyok bizonyos abban, hogy ezt az Önök esetében is lehet alkalmazni. Föltételezem, hogy fiatalok még. Nem kis veszélyt hordoz magában, ha arra a lépésre szánja magát, hogy kéri a gyökeres orvoslást, s ezt a megfelelő mérlegelés után a püspök meg is adja (neki van hatalma a gyökeres orvoslásra), majd ez valamikor kiderül a felesége számára, hogy titokban már össze is vannak házasodva, az ő tudta nélkül. S ekkor tör felszínre az ő buta babonássága, amely, ki tudja, milyen reakciókat vált ki belőle. Persze, az sem lehetetlen, hogy ez a titokban "megkötött" házasság olyan kegyelmeket közvetít, amelynek eredményeképpen méginkább megerősödik a kapcsolatuk. Nem könnyű ezt előre látni, ennek megfelelő döntést hozni. De szóba lehet hozni a plébános atyánál, hogy beszéljék át, esetleg a püspökség egy szakértőjét is bevonva. Sokkal kézenfekvőbb volna a feleségét hozzásegíteni ahhoz a fontos fölismeréshöz, hogy az, hogy most bűnben élnek, sokkal veszedelmesebb, mint az a vélelmezés, hogy a templomi esküvő épp a válást segítené elő. Végezzenek erről széleskörű statisztikát, s meglátják, hogy a nem szentségi házasságban élők között több a válás. Lehet, hogy a környezetükben sok olyan szomorú esetet látnak, ahol a templomi esküvő ellenére válás lett a kapcsolatból, de ha jobban körültekintenek, akkor nem ezt az eredményt fogják látni. A következőt tanácsolom Önnek. Először is kezdjen nagyon buzgó imádságba, hogy a felesége végre belássa, hogy sokkal több erőt jelent szentségi kötelékben és szentségekkel élni, mint vadházasságban. Megteheti azt a lépést, hogy gyökeres orvoslást kér, melynek kapcsán megvizsgálják az Önök élethelyzetét. Ha pedig a püspök mégsem adja meg erre az engedélyt, akkor marad a hívő imádság, hogy egy nap mégis megvilágosodik a felesége lelke, és rászánja magát erre a fontos lépésre. Sajnos, addig valóban nem lehetséges Ön számára a gyónás és így a szentáldozás sem. Azt félreérthette, vagy az illető atya kifejezetten rosszul mondta, hogy néha lehetséges. Aki életállapota miatt nem részesülhet a szentségekből, annak ez alól soha nincsen kivétel, sem ünnepek alkalmával, sem zarándokhelyen. Én azonban abban bízom, hogy sikerül mielőbb rendezni a házasságukat. Imádkozom is ezért.
Kedves Lelkiatya! Azt írja, hogy "bűnös embereket, akár megátalkodottságban lévőket is szabad megáldani, ez valóban bátor hozzáállás, de nem ellenkezik a katolikus hittel". Mi a helyzet viszont a katolikus-ortodox párbeszéddel? Nem fogja az FS még jobban eltávolítani a két egyházat egymástól? Hilarion metropolita sokkról beszélt egy vele készült, a napokban megjelent interjúban... Válaszát előre is köszönöm.
Sajnos, ez könnyen elképzelhető. Érdekes módon mai korunkban az ökumenizmusnak nem is annyira a hittéelek közötti különbségek jelenthetnek akadályt, hanem az erkölcsteológiai különbségek. Egyes protestáns egyházak jóval távolabbra kerültek a katolikus egyháztól azzal, hogy elfogadtak bizonyos, világ diktálta hamis ideológiákat. Persze, ez azokban a protestáns egyházakban is jelentős belső feszültségeket, szakadásokat szül. A katolikus egyháznak nagy gonddal és elszántsággal kell ügyelnie arra, hogy ez a világias szemlélet nehogy teret hódítson. Itt is azt kell mondanunk, hogy egyes országokban a katolikus egyházban is elhatalmasodott ez a torz világ- és antropológiai szemlélet. Ha ez a folyamat a katolikus egyházban továbbra is teret hódít, akkor mi leszünk azok, akikkel az ortodox egyház nehezen talál közös nevezőt.
Kedves Lelkiatya! Keresztényként gyakorolhatok e olyan harcművészetet mint a Kung-fu? A fő oka kérdésemnek hogy az egyik forma gyakorlatban van egy mozdulatsor ,,Saam Pai Fut" ami magyarul azt jelenti Háromszori imádkozás Buddhához. Lelkiatya szerint, ha én nem ima szándékból csinálom a gyakorlatot, akkor elfogadható e? Válaszát előre is köszönöm!
Nem akarom egy tollvonással letörni Önben ezt a lelkesedést ezért a harcművészetért. Hozzáértők mondják, hogy sok fizikai és pszichés haszna van ezeknek a küzdő sportoknak. Én nem értek hozzá, de elfogadom, hogy ez így van. Ha az Ön hite erős, akkor ez a fohásszal összekötött mozdulat nem lehet ártalmas és káros a lelkére nézve. Két dologgal kerülheti el azt, hogy ez ártalmassá váljék. Az egyik, hogy végzi a gyakorlatot és közben mondja is (vagy csak gondolja?) hozzá, ami kell, de ennek semmiféle imádságos, lelki tartalmat nem ad. Buddhához nem lehet imádkozni, mert ő nem isten. Lehet, hogy ezt a kung-fu mestere nem nagyon tanácsolná. A másik út, hogy mindaz, ami ebben a sportban, művészetben imádság tartalmú, azt egyértelműen az élő Istenre, a Szentháromságos Istenre vagy Jézus Krisztusra irányítja. Nevezheti Istent Buddhának, és ezzel máris helyére kerül ez a néhány szó, ami ehhöz a gyakorlathoz kötődik. Ha azonban hosszabban is érezné a lelkében ezt a lelkiismereti bizonytalanságot, ha nem tisztulna ki a lelke miközben ezt a sportot űzi, akkor azt kell tanácsolnom, hogy hagyjon föl vele. Mindenképpen legyen ebben érzékeny a lelkiismerete, ne vegye félvállról. Mert valóban hordozhat veszélyt, hogy ha nem táplálja keresztény hitét, akkor ez a tevékenysége eltávolíthatja Önt Istentől. Ezt nem szabad kockáztatni. Az még a tanácsom, hogy ha kitart ebben a sportban, akkor tegye mellé, vele párhuzamosan az odaadó imádságot is. Legalább annyit imádkozzék hetente, amennyi időt fordít erre a sportra. Olykor egy nap akár több órát is? S túlzásnak tartja, hogy azért ennyit mégsem imádkozhat, én azt mondom, a lelkével legalább annyit kell törődnie, mint a testével. Ha ezt követi, valóban nagyon értékessé válik az élete a kung-fu-nak köszönhetően.
Kedves lelkiatya az utóbbi időben képtelen vagyok imádkozni, hiába érzem hogy imádkozni kéne, emiatt állandó bűntudatom van. Amióta kiderült hogy a leukémiából gyógyult gyermekem vérképe megint rossz állandó sírás van rajtam és állandóan régi katolikus énekeket hallgatok. Ez ugye nem ima? De mégis úgy érzem hogy a Szűz Anya mégis itt van velem. Segítene hogy lehetne mégis napi imát beépíteni? Mit javasol? Próbáltam a rózsafüzér imát de egyszerűen belezavarodtak a gondolataim.
Dúdolgassa nyugodtan tovább ezeket az énekeket. Ez is ima. Nagyon is. Ha csak hallgatja, az is. Most az Ön élethelyzetében ez nagy ajándék, hogy ennyi sikerül. Teljesen érthető, hogy nem jönnek a szavak. Hiszen mit is lehet ilyenkor mondani? Arra törekedjék, hogy a bizalmát, a szavak nélküli ráhagyatkozást, vagy legalábbis erre való törekvést ne engedje ki a szívéből. A sátán ugyanis pontosan ezen keresztül támad. Elképesztően kegyetlen, s amikor az ember ilyen nehéz helyzetbe kerül, akkor elemi erővel próbálja még jobban a földbe döngölni. Az Úr mindezt látja, sőt, segít is. Csak ilyenkor az ő hangját nehezebb, sokkal nehezebb meghallani. Milyen jó nekünk, hogy a Szűz Anya is a segítségünkre siet ilyenkor. Ha mégis szeretne szavakkal imádkozni, javaslom, kapcsolja be a Mária rádiót. Ott naponta többször is elmondják a rózsafüzért. Önnek nem kell mondania, csak jót tesz, ha hallja, hallgatja. Nem vitás, ez most egy rettentő nehéz próbatétel. Bízzon a gyermeke gyógyulásában! Kérje a Mindenhatótól! Ha pedig ő mégis másként látja odaföntről, mint mi itt lent, azt is el kell tudni fogadni. De ahhoz nekünk sok időre van szükségünk. De most én sokkal inkább azért imádkozom, hogy ez csak egy próbatétel legyen, amin át kell mennie, a gyermeke pedig szépen meggyógyul. Adja Isten!
Dicsőség Jézus Krisztusnak! A Jézus-ima több soros változatát kereső talán ezen az oldalon lévő imádságra gondol: http://oratio.hu/l-jezus09.php
Igen, minden bizonnyal erre utalhatott a kérdező. Ez ugyan nem az általam ismert kopt imádsággal azonos, de ez is nagyon szép. Köszönjük szépen a segítséget.
Tisztelt Lelkiatya! A Fiducia Supplicans dokumentum egyértelműen a meleg PÁROK megáldásáról is ír, a magyar katolikus püspöki kar szigorúan egyénre vonatkoztatja. Ezt az ellentmondást fel tudja oldani nekem?
Én úgy látom, az ellentmondás inkább a szövegben van. Nagyon világos mondatokat találunk arra vonatkozóan, hogy az egyház tanításában ezen a téren nincs semmi változás, hogy a házasság csak férfi és nő között lehetséges, hogy ha történik is megáldás, az nem hitelesíti a bűnös vagy rendezetlen kapcsolatot, ami egyébként is Isten terveivel ellentétes, stb. Szóval ezek mind benne vannak a szövegben. Aki akarja, ezeket jogosan olvassa ki belőle. Én is ezt teszem, és a püspöki kar nyilatkozata is ezt a jóindulatú olvasatot alkalmazza. Viszont vannak a szövegben homályos utalások, hogy azok is részesülhetnek Isten áldásában, akik ezekben a tisztázatlan kapcsolatokban élnek. Jó lett volna, ha a szöveg csak annyit ír, hogy az ilyen emberek is részesülhetnek áldásban. Ami teljesen nyilvánvaló, hiszen a betegeknek kell az orvos, nem az egészségeseknek, épp azért kérünk áldást, mert bűnös mivoltunk miatt rászorulunk. Mivel azonban párok megáldását is emlegeti a szöveg, ezért nehéz nem észrevenni, hogy erre is nyitni próbál az útmutatás. Az FS nyilatkozat után megjelent magyarázatok sem segítenek egyáltalán ezeket az ellentmondásokat tisztázni, sőt, épp ellenkezőleg, úgy tűnik, hogy tisztázás és magyarázat címén csak megerősítik ezt a másik, véleményem szerint elfogadhatatlan olvasatot. Úgyhogy nem tudok Önnek segíteni, nem tudom föloldani ezt az ellentmondást.
Kedves Lelkiatya! A Jézus-ima egy bizonyos változatát szeretném megtalálni és ebben kérném a segítségét. Találtam egy olyan változatot, amely sok sorból állt, nem merném pontosan megmondani, hogy mennyiből. Nem csak pár sor volt, hanem elég hosszú. Minden sorban Jézust szólította meg, mindegyik sorban közös volt az a rész, hogy "könyörülj rajtam, bűnösön!" de a megszólítás mindig más volt. Mindegyik sor Jézus valamilyen tulajdonságát vagy "funkcióját" emelte ki és azzal szólította meg. Sajnos nem emlékszem konkrétan egyikre sem, de olyasmik rémlenek, hogy az egyik a betegek gyógyítását említette, a másik lehet az irgalmasságot, egy másik Jézus szenvedését és sok sor volt, mindegyik más. Nem biztos, hogy volt pont ilyen, de valami ilyesmiről van szó: "Jézus Krisztus, betegek gyógyítója, könyörülj rajtam, bűnösön!" vagy "Jézus Krisztus, megtestesült Isten, könyörült rajtam, bűnösön!" vagy valami más. Nem biztos, hogy pontosak ezek voltak benne, csak illusztrálni szerettem volna, hogy körülbelül mire gondolok. Sajnos most már hiába keresek rá úgy, ahogy akkor tettem és hiába nyitnám meg azt a honlapot, amin volt, az ima nincs rajta. Más dolgok igen, de az imát hiába hozza ki a Google, mikor megnyitom, akkor "az oldal nem található". Bizonyára úgy illendő, hogy megmondjam, nem vagyok biztos abban sem, hogy katolikus oldal volt, lehet, hogy ortodox. Nagyon is lehetséges. Ennek ellenére, mivel a Jézus-ima a görögkatolikus egyházban is elfogadott, szerettem volna Önt megkérdezni, hogy esetleg ismer-e ilyen változatot, amiről én is írtam, hol találhatnám meg, az interneten vagy egy könyvben és talán azt sem árt megkérdeznem, hogy ha esetleg az általam talált ima ortodox ima, akkor egyáltalán szabad-e nekem is imádkoznom, jómagam görögkatolikus vagyok. Hálásan köszönöm ha válaszol kérdéseimre.
Sajnos közvetlenül nem tudok Önnek segíteni, én sem tudom, hol található ez az imafüzér. De hátha a lelkiatya rovat olvasói között majd lesz olyan, aki okosabb nálam e kérdésben. Annyit mondhatok, hogy a kopt rítusban szerepel olyan szertartás, amelyben Jézus nevét sokszor, az Ön által is említett módon, különböző jelzőkkel díszítve ismételgetik könyörgés formájában. Hogy ennek megvolna a magyar fordítása, arról nem tudok. Tudomásom szerint a reggeli dicséret része. Természetesen ezeket az imádságokat mi is használhatjuk, mi is imádkozhatunk. Istennek hála, a mi korunkra már ez teljesen tisztázódott, hogy az ortodoxok nem eretnekek, nem is szakadárok, hanem testvéregyházként tekinthetünk rájuk, akik ugyannak a Krisztusi letéteménynek részesei, mint a katolikus egyház. Sokat tanulhatunk is tőlük, főként ezeket a szép imákat.
Tisztelt lelkiatya! Amikor a Pachamama szobrot ellopták a templomból és a folyóba dobták,akkor elkövették a lopás bűnét? Most Olaszországban egy betlehemben Szűz Mária mellett egy nő van kirakva szívárványos sállal,aki ezt elviszi,lopás bűnét elköveti?
Én is ezt tenném. Ez nem lopás, hiszen kinek van szüksége egy szivárványos sálra? Inkább jelképes cselekedet, amely némi bátorságot igényel, de fontos üzenetet hordoz. De reménykedem, hogy vagy Ön tudja rosszul, vagy én értem félre, hogy mit akar kifejezni az a betlehemes, ahol Mária mellett még egy női alak áll. A szentírás nem hoz ilyen elemet a betlehemi történetben. Ha viszont kétségtelenül a szent szöveg és keresztény hitünk megcsúfolására készült ez a beállítás, akkor én nem csak a sálat távolítanám el onnan, hanem az oda nem illő alakot is, vagy lerombolnám az egészet.
Tisztelt Lelkiatya, vagyis Dicsőség Jézus Krisztusnak! Előre is szeretném megköszönni a válaszát. 26 éves vagyok. Barátnőmmel nem sokára 3 éve leszünk együtt, de ő nem vallálos. Megkeresztelték római katolikusként, de a szülei, illetve ő sem gyakorolja a hitét. Jómagam úgy nevelkedtem, hogy heti szinten jártam Szent Liturgiára, illetve egyházi gimnáziumba tanultam. Nem tudom, hogy mitévő legyek. A vele való időszakban magam se gyakoroltam az Úrral való kapcsolatot, leszámítva pár imádságot. Szeretnék újra a részese lenni ennek a nagy egésznek, vagyis templomba járni. Viszont tartok attól, hogy tönkremehet ez a kapcsolat köztem és közte. Természetesen nem ellenzi, hogy ne menjek, de bennem van valami hívó jellegű dolog, hogy már bőven ideje lenne elmennem liturgiára, ill. gyónásra. A másik kérdésem pedig arról szólna, hogy nem régiben egy volt gimnáziumi osztálytársam, aki egyben a legjobb barátom volt korábban, sajnálatos módon öngyilkos lett. Nehéz feldolgozni mindezt, mert a gimnáziumi évek alatt ő volt az a személy számomra, aki mindig kirántott engem a szomorú dolgok közül. Az elmúlt két évben már nem beszéltünk annyira. Megvoltam győződve róla, hogy elfoglalt, hiszen orvosit tanult. Még áprilisban ráírtam, hogy szeretnék vele találkozni, de nem érkezett rá válasz. Majd szeptemberben felhívtam telefonon, ahol csupán fél percet beszéltünk, mert szakmai konferencián volt. Ezt követően pedig november elején történt meg a tragédia. Ha tudtam volna mi zajlik benne, akkor segítettem volna. Ugyanakkor picit haragszok magamra, mert lehettem volna nyomulósabb, hogy többször írjak vagy hívjam. Hiányzik számomra jelen pillanatban, mert hitetetlenül jó ember volt. Mindig együtt ministráltunk, együtt vettünk részt hittan órákon, és nem beszélve az együtt töltött időről sem. Nem tudom felfogni, hogy hogyan juthatott erre a döntésre. Pedig ő is ugyanúgy görögkatolikus volt. Ezek zajlanak bennem, és ezekre keresek segítséget, mert nem tudom mi a helyes döntés. Köszönettel,
A két súlyos dolog az Ön lelkében összefügg. Vegye komoly figyelmeztetésnek, vagy még inkább nagyon hálás lélekkel fogadja, hogy az Úr hívogatja Önt, nem hagyja, hogy még jobban eltávolodjék. A szerelem nagy úr, de nem lehet fontosabb, mint a legnagyobb Úrhoz, Istenhöz való kötődésünk. Ha Ön valóban szereti ezt a leányt, akkor megajándékozza őt azzal is, ami az Ön életében a legértékesebb, a hittel, az imádsággal, az istenismerettel. Persze, ezt nem győzködés útján kell elérni, hanem a vonzás varázsával. Vegye újra komolyan a hitét, kezdjen el újra buzgón imádkozni, templomba járni. Ha a leány szereti Önt, akkor már csak az Ön kedvéért is szívesen el fog menni. Még hívnia sem kell. Az a legjobb, ha magától gondol arra, hogy ha Önnek ilyen fontos a templom, a hit, az Istennel való kapcsolat, akkor abba ő is szeretne belepillantani. Szóval, vegye komolyan ezt a hívást. Ha pedig az ellenkezője történnék, vagyis a leány közömbös marad, netán épp ellenséges, akkor bizony jobb, ha az Urat választja, különben soha nem lesz boldog az élete a jelenlegi párja mellett. S hogy miért függ ez össze a barátjával való kapcsolattal? Nem akarom terhelni a lelkiismeretét, de joggal gondolhat arra, hogy ha ebben az időszakban Ön nem távolodik el Istentől, a szertartásoktól, akkor talán erősebb támasza tudott volna lenni ennek a barátjának. Vagy érzékenyebben fölfigyelt volna arra, hogy mi bántja, vagy egyszerűen csak a szavai, a barátsága közvetítette volna feléje azt, amit Ön Istennel megél. Ezt inkább a jövő miatt mondom. A barátjáért most már csak imádkozhat, hogy e szörnyű tette ellenére mégis a mennybe juthasson. Viszont tudjon arról, hogy ha Istennel szorosabb kapcsolatot ápol, épít, akkor más embertársai számára is sokkal erősebb támasz lehet. Ez érvényes a szerelmi kapcsolatára és minden más kapcsolatra is.
Dicsőség Jézus Krisztusnak! Tisztelt Lelkiatya! Nem tudom,hogy ide tartozik a kérdésem,de röviden leírom. Szenteste a7 éves Ábel unokám szrtett volna eljönni az éjféli misére / Db.ben/. Az időpont és az időjárás miatt otthon maradt. Igy egy kis szerény perselypénzt,és egy köszönő levelet írt az ajándékért a Jézuskának / ő mondta igy/. A perselypénzt be is tettem,de a levet nem,mivel nem tudtam,hogy szabad e. Azóta is lelkiismeret furdalásom van,mivel ő olyan hálás szivvel szertettel kédzítette. A misétaz Érsek Úr tartotta,es szeretném elküldeni Neki. Ön szerint zavarhatom a levéllel? Ha igen hova postázzam? Válaszát előre is köszönöm!
Gyermekeink ilyen jellegű kéréseit érdemes komolyan venni. Ha Ön Debrecenben lakik, akkor bizonyára tudja, hogy a székesegyház átépítése miatt két helyen is vannak szertartások, a Svetits gimnázium (Szent Anna u. 20-26) és a metropolitai hivatal (Petőfi tér 8.) kápolnájában. Bármelyikbe elviszi, a lezárt és névre szólóan megcímzett levelet, el fog jutni a címzetthez.
Kedves Lelkiatya! Nemrég kaptam egy finnugor védő amulettet. Természetesen megértem, hogy amulettek viselése védelem céljából bűn. De ezt az amulettet csak a finnugor hagyományok tisztelete miatt és annak jeléül fogom viselni, hogy finnugor vagyok. Lehetséges ezt megtenni?
Igen. A tárgy önmagában nem hordoz szellemi erőt. Csak azt közvetíti, amit a hitünkkel belévetítünk. Ezek szerint Ön számára a finnugor eredet elismerését, azzal való személyes azonosulást. Ez így nem áll ellentétben a keresztény tanítással. Ha azonban mégis valamiféle szellemi erőt tulajdonítana neki, akkor lebeszélném ennek viselésétől, mert akkor ártalmas lehet.
Tisztelt Lelkiatya! Az ukrán görögkatolikus egyház már nyilatkozott a nagy port kavaró nyilatkozatról, https://ugcc.ua/en/data/communiqu-on-the-reception-in-the-ugcc-of-the-declaration-of-the-dicastery-of-the-doctrine-of-the-faith-fiducia-supplicans-on-the-pastoral-meaning-of-blessings-823/ Ez úgy is értelmezhető, hogy kvázi "elutasítja" a Fiducia Supplicans-t és nem tartja magára vonatkozóan hatályosnak. Mi a magyar görögkatolikus egyház álláspontja ebben a kérdésben?
Ugyanaz, mint amit a Magyar Katolikus Püspöki Kar kiadott ezzel kapcsolatban. Sőt, még pontosabban amivel azt Székely János püspök atya még kiegészített. Ez is, az is, mint a magyar görögkatolikus egyház álláspontja fent van a honlapunkon: https://hd.gorogkatolikus.hu/A-Magyar-Katolikus-Puspoki-Konferencia-kozlemenye-2023-december-27
ESZÁZALÉKOLTAK, 47% tüdö sziv -cukor csipöizületi kopás ..tüzelöre szeretnék segitséget kérni ....35 ezer ft rehab ellátást állapitottak meg ,feleségem közmunkán 60 ezer ftot kap VAGY VARGA ZOLTÁN VADNA SZABADSÁG TÉR 15 30101 6583 számla szám otp 11773346-04028905 AMENNYIBEN TÜZELÖBEN NEM TUD SZILVESZTERRE ÉLELMISZERBEN SEGITSENEK KÖSZÖNÖM!
Igaz, hogy a szilveszter már elmúlt, de azért közzéteszem az Ön kérését.
Kedves Lelkiatya! Kérem szükségem van a tanácsára ! Elsőszülött fiúnk 15 éves és kollégista az iskolában megismerkedett egy kislánnyal nem nagyon akart beszélni róla de kértem mutasson már róla fotót azt mondta írjam be Facebookon hogy Farkas ?. Kérdeztem ugye ő nem roma lány? De az Teljesen kiakadtam és azt mondtam ettől jobbat is találhatnál majdnem elsírta magát hogy mondhatok ilyet nem is ismerem miért baj hogy roma hagyjam békén őt utál Később bementem hozzá hogy légyszives beszéljünk őszintén elmondtam őszintén hogy vannak rendes romák rendes magyarok és van aki nem de én úgy gondoltam mindig hogy magyar magyarral roma romával van más népcsoport is azt mondta ő máshogy gondolkodik ő neki mindegy roma vagy magyar ez a lány rendes házias szeret főzni shéfnek is tanul és nem olyan mint sok magyar lány hogy könnyűvérű és hogy ő sok magyar lánybôl kiábrándult van aki úgy kelleti magát de én ezt úgy se értem és ez a lány más neki nem csak a külseje szép hanem mindene más viselkedése is Pr?báltam elfogadni de annyira nehezen ment férjem szerint hiába tiltjuk ha egy suliban tanulnak sőt annál jobban megmakacsolná magát és az ő élete ha roma roma elkell valahogy fogadnunk Én nem gondoltam volna soha hogy roma szerelme lesz és nem magyar mondtam neki nem vagyok fajgyűlölő de nekem ez most nehéz egyszer csak eszembe jutott beírom googlebe roma szent kiadta Boldog Ceferino a cigányok védőszentje Olvastam rôla kicsit megnyugodtam Vajon az rendjén való Istennél hogy magyar és roma pár ?Régen volt olyasmi hogy ne keveredj más népcsoporttal mi van ha ez megint értendő ?Neki vannak roma barátai is azt mesélte más kultúra igen de sok mindenki tanulhatna mert jobban összetartanak védik a barátságokat azt is mondta a kisfiam honnan tudom biztosra bennem nincs e roma vér anyukám vezetékneve Molnár volt ott is sok a roma mondtam igen de anya nem az volt már nem él Köszönöm ha tud segíteni Isten áldja érte
Olyan természetes és nagyon szép a diákszerelem! Ne tiltsuk ezt gyermekeinktől! Persze, Ön nem is a szerelmet tiltaná, hanem azt, hogy a fia egy cigány származású leánynak udvaroljon. Megerősíthetem Önt abban, hogy a roma társadalomban is vannak nagyon értékes személyiségek, és hitványabbak is, csak úgy, mint a magyarok között. Sőt, valóban vannak olyan cigány leányok, akik sokkal szemérmesebbek, mint általában a magyarok között ez megszokott. Egyébként ez is a roma kultúra része. Például számukra egyáltalán nem természetes az, hogy a lányok fürdőruhában jelenjenek meg. (Egy - szerintem roppant téves - program keretében hosszas "képzés" után tudták rávenni a kiválasztott szép, roma lányokat, hogy manökenek legyenek, vagyis mások előtt mutogassák a szép testüket.) Tehát az a tanácsom, hogy fogadja el a fiának ezt a választását. Sokkal többre megy vele. Mennyire boldog lenne a fia, ha azt mondaná neki, szeretne megismerkedni ezzel a lánnyal, hogy nincs Önben semmi ellenvetés, semmi előítélet. A különböző kultúrában felnőtt emberek közötti kapcsolatokban lehetne feszültségek, ez igaz. Mégis számtalan esetről tudunk, amikor magyar fiatalok más nemzetiségűekkel barátkoznak, szerelem, sőt, házasság fűzi össze őket. Nagy előnye van annak, ha azonos kultúrájú és vallású emberek kötnek házasságot, de szép gyümölcsei vannak annak is, ha nem ugyanazt hozzák otthonról. Tehát, ha a fia oldalára áll, és nem a tiltó szülő ellenoldalára, akkor jobban fog tudni hatni a fiára lényegesebb dolgokban, például abban, hogy tartózkodjanak a túl hamari testi közeledéstől. Ez a cigány leány esetében még jobban is megvalósítható. Inkább tisztelje a fia választását, tisztelje azt a leányt, akit a fia szeret. Ez még egyébként sem házasság, nem kell olyan messzemenő következményekre gondolnia. Persze, diákszerelemből is lehet házasság, de tudjuk jól, ez inkább ritka eset. Adjon nagyobb szabadságot a fiának, akkor jobban elfogadja Öntől a féltő szeretetet.
Dícsértessék a Jézus Krisztus, hány angyal van és mi a nevük? Ráchel vagy Lea angyal nevek?
Az angyalok számát nem tudhatjuk, megszámlálhatatlan sokaság. A Bibliából hármat ismerünk név szerint: Mihály, Gábriel, Rafael és a hagyomány még a negyedik főangyal nevét is tudni véli: Uriel. Ráchel és Lea női nevek, Jákob két felesége.
    ... 55 56 57 58 59 
60
  61 62 63 64 65 ...