Mivel az iskolák többsége csak nemrég került a görögkatolikus egyház fenntartásába, ezért Czövek Éva az Érseki Hivatal oktatási irodájának vezetője és Szilágyi Gábor atya, a Szent Bazil Oktatási Központ igazgatója néhány, az egyházat jellemző szokásra (köszönésre, énekes imádságra) tanította meg a diákokat. Az oktatási iroda vezetője köszöntőjében reményét fejezte ki annak kapcsán, hogy hagyományt tudnak teremteni az ifjúsági találkozóból. „A fiatal összetartás, az egy intézményhálózathoz való tartozás és a keresztény értékekre való nyitottság e nap célja” – mondta az irodavezető.
Majd Szilágyi Gábor atya rövid összefoglalót tartott a magyar görögkatolikusságról és annak „fővárosáról” Hajdúdorogról. A Szent Bazil intézményhálózatot részletesen is bemutatta és hozzátette, hogy ez a legrégebbi magyarországi görögkatolikus oktatási intézmény, ami ma már több célú, hiszen óvoda, általános iskola és szakközépiskola, gimnázium és kollégium is az égisze alá tartozik. „Jelszavunk a SZBOK: szeretet, biztonság, oktatás és közösség – ezeket szeretnénk az intézmény diákjainak átadni és bízunk benne, hogy ezen elvek lesznek a követendőek diákjaink számára.” Majd a képzési rendszert és a közösségformáló eseményeket foglalta össze az igazgató, akinek mondandója után Soltész Ian a „SzuperSzemélyiség” fejlesztő kezdte az előadások sorát.
A fiatal tréner küldetésének tartja, hogy az emberek megtapasztalják a saját teremtő erejüket, önkorlátozó hiedelmeiktől megszabaduljanak és tartósan boldog tudatállapotba kerüljenek. A diákoknak ezúttal „Útravaló egy sikeres és boldog élethez” címmel tartott előadást, aminek három vezérelve volt:
Ám minden csak akkor működik – Ian szerint – ha 100 százalékosan felelősséget vállalunk életünkért. Sokan azonban itt buknak el és ezért nincsenek környezetünkben mosolygós emberek. Mint mondta: gondolatok, érzések és tettek mentén működik a felelősségvállalás. Mindenben segítségünkre lehet Jézus, aki a világ valaha volt legnagyobb személyiségfejlesztője.
Soltész Ian gondolatai után „megszűnt a koedukáltság”: a sportcsarnokban maradtak a lányok(mintegy háromszázan) a fiúk pedig az oktatási központ gimnáziumába mentek át. Bedő Imre a Férfiak klubja alapítóját a szervezők arra kérték fel, hogy a férfivá válásról, a férfiasság értelméről beszélgessen a fiatalemberekkel.
Gondolatébresztő mondatainak része volt például, hogy furcsa lehet már maga az is, hogy egyáltalán beszélni kell arról, mitől férfi a féri, hiszen ez több ezer éven át nem volt kérdés. Ez egy öröklődő folyamat volt, de mára a „férfivá válás mintája megtört, hiányoznak a férfiak otthonról”. Ennek oka a városiasodás, a szülők válása. Az sem tesz jót, hogy az erősebbik nem képviselői a mintát magazinokból és filmekből veszik.
Bedő Imre Soltész Ianhoz hasonlóan a felsőségvállalás fontosságát hangsúlyozta: „meg kell erősödnünk férfiként annyira, hogy képesek legyünk önállóan családot alapítani”. El kell döntenie a férfiaknak, hogy milyen családot akarnak és ehhez választani társat, nőt. Ha manapság ez lenne a tendencia, akkor kevesebb „elférfiasodott nő” lenne. Hiszen csak azok a nők tudnak nőiesek maradni, akik mellett FÉRFI van, olyan, aki a férfi feladatait ellátja. A magyar népmeséken keresztül magyarázta el a fejlődés, felelősségvállalás útját. A történetekben ugyanis a főhősöknek általában maguknak kell döntéseket hozni, megküzdeni a lányért illetve jól sáfárkodni az otthonról kapott dolgokkal. Azért kapták a fiúk ezeket az „útravalókat” a férfimotivációs mozgalom vezetőjétől, hogy még időben kezdjenek el gondolkozni, a férfivá válást ugyanis nem tanítják az iskolapadban.
Majd ötfős csapatokba alakultak, azért, hogy négy fontos kérdésre egyöntetű választ adjanak:
E közben a lányoknak is az ötös szám határozta meg a napját, nekik ugyanis az egyik feladatban öt szerethető és nem szerethető tulajdonságot kellett magukkal kapcsolatban meghatározni, legyen szó bensőről vagy külsőről. Erre a Pure Program két trénere: Kiss Brigitta és Hegyesi Zita kérte őket. Az interaktív foglalkozást ők vezették. A Pure – You are called Program célja, hogy létrejöjjön egy olyan komplex, a személyiség teljes egészét formáló keresztény program, amely az önismeretre és a személyes istenkapcsolatra alapozva kíséri a fiatalokat felnőtté válásuk során, különös tekintettel a nőiességre és a férfiasságra.
Ennek érdekében dolgozták ki a programok képzési tematikáját, tananyagát, az önkéntes képzés módszertanát és a mindennapi működéshez szükséges tervezetet. Az előkészítő munka során határozták meg a program négy pillérét, melyek az élmény, a közösség, a személyiségfejlesztés és a lelkiség.
Másnap a diákoknak Dalanics Zoltán parókus atya árult el érdekességeket a hajdúdorogi székesegyházról. A szellemi táplálékot testi követte majd a minden szempontból tartalmas nap közös imádkozással ért véget a gimnázium udvarán.
A program az EFOP-1.2.2-15-2016-00244 azonosítószámú projekt keretében valósult meg.