Lakásotthonosok kirándulása Sárospatakra

2018-09-24 11:02:49
Szerző: Dézsiné Várdai Erzsébet
Szent Lukács Görögkatolikus Szeretetszolgálat
Már hagyomány a III. számú szakmai egységbe, hogy ősszel - mikor még kellemes, lágy napsütés melenget bennünket a hűvös hajnalok után - egy közös kirándulást teszünk kis hazánk valamely csodálatos vidékére. Így történt ez 2018. szeptember 17-én is - Dézsiné Várdai Erzsébet beszámolója.

Sárospatakon Pál Miklós atya parókus fogadott bennünket. Széles mosollyal az arcán, hihetetlen vendégszeretettel invitált bennünket a templomába.

Nagy rálátása van a gyermekvédelemre, ez kiderült intelmeiből, melyet a gyerekek felé közvetített. Ezekkel a szavakkal minket felnőtteket is erősített: „Tartsd meg a rendet, a rend megtart téged!” Bölcseleteit meghallgatva, közös imával búcsúztunk tőle. Köszönjük a szíves fogadtatást és az értékes, építő jellegű szavait.

Majd átsétáltunk a Rákóczi várba, ahol csak a mi kedvünkért tartottak tárlatvezetést. Egy nagy tudású, határozott fellépésű, tiszteletet, figyelmet megkövetelő hölgy kísért végig bennünket. Mesélt a vár történetéről, hajdan ott élő emberek életéről. Néhány feladatot adott a gyerekeknek, mellyel tesztelte a figyelmüket, együttműködésüket.

A lovagteremben, melyet ma hangversenyteremnek is használnak közösen elénekeltünk egy népdalt. Hallhattuk a csodálatos akusztikát, mely a kissé hamiskás nótázásunkat is megszépítette. A Vörös toronyból, valamint az ágyúteraszról festői szépségű panoráma nyílt a Zemplén vonulatára. A kultúra igencsak lefárasztotta a társaságot, s persze déltájra már jócskán meg is éheztünk. Következhetett tehát az ebéd, melyet Sárospatak belvárosában egy kellemes kis étteremben fogyasztottunk el.

Telepocakkal elbuszoztunk Károlyfalvára. Innen vettük támadás alá a Tengerszemet. Na volt aztán hú, meg ha, nem bírom, meddig kell még menni, stb... Alig egy kilométert sétálva, némi emelkedővel elértük a hegy tetején tükröződő bányatavat. Gyönyörű, ugyanakkor félelmetes is a meredek sziklafalakkal körülvett mélyedés. A hegyről lesétálva, a közeli tisztáson még élveztük a délutáni csodálatos őszi időt, és eredeti ómagyar vizsla kutya társaságát.

Hazafelé úton megálltunk Tokajban. Ha Tokaj, akkor séta a Tisza parton, s természetesen a fagyizás sem maradhatott el. A buszon jó volt a hangulat. Hallhattunk autentikus cigányzenének tartott muzsikát is, a gyerekek arcán tükröződött a vidámság, az öröm, hogy ezen a napon nem kellett iskolába menni.

Egy nagyon tartalmas, jól felépített napnak lehettünk részesei. Volt némi hitélet, kultúra, túrázás, mulatság. Köszönjük a szervezőknek (Tóth Lóránt, Szaplonczay Gergely, Timári Lajos, Simon Mihály), hogy kimozdulhattunk a hétköznapokból, s volt alkalmunk a többi lakásotthonban élő gyerekekkel, s az ott dolgozó felnőttekkel találkozni, eltölteni együtt egy ilyen kellemes napot.

VEZETŐ HÍREK

AKTUÁLIS
A világ első operája lesz hallható a Metropólia székházában

EZEKET OLVASTA MÁR?

A világ első operája lesz hallható a Metropólia székh...

Elhunyt Erdei József bazilita szerzetes

Görögkatolikus motorosok zarándoklata

Műsorajánló: az Apostol TV-n lehet visszanézni az eperje...

Itt érzem magam biztonságban - lakásotthonosok táborába...