A Társas tanulás mentorálási folyamatának részeként óralátogatáson jártunk Hajdúdorogon a Nagy Szent Bazil Görögkatolikus Általános Iskola 2.b osztályában. A nyári Társas tanulás továbbképzésének folytatásaként a Hajdúdorogi Főegyházmegye 5 oktatási intézményéből tanítók és tanárok mentorálása indult el az idei tanévben. 2023. november 30-án Hajdúdorog adott elsőként otthont egy óralátogatásnak. A Nagy Szent Bazil Görögkatolikus Általános Iskola 2.b osztályában, Ötvösné Farkas Ilona tanítónál egy igazi Társas tanulást alkalmazó gyakorló órát láttunk, színes, a csoportok tanulási folyamatát messzemenően figyelembe vevő csoportfeladatokkal. Elvarázsolt, nyugodt, szeretetteljes osztálylégkörben tapasztalhattuk a gyermeki őszinteséget és az olykor életszerű, váratlan helyzeteket is.
Az óralátogatást egy délutáni óraelemzés követte melyet dr. Benda József és Bencze Györgyné Hajni mentorok vezettek. Minden kollégának megerősítő és bátorító volt ez a közösen eltöltött nap. Megfogalmazódott bennünk és pedagógusként magunkkal vittük, hogy „Minden gyermeket a hibájával együtt tudjunk szeretni!” és „Jöhet bármi, ki tudom hozni belőle a jót!”
Köszönjük a támogatást és a vendéglátást Kissné Dalanics Ildikó tagintézmény-vezetőnek, aki Ötvösné Farkas Ilona tanítóval együtt a módszer bevezetője is az intézményben.

A Társas Tanulásról
A Társas Tanulás program, amely az 1980-as években kezdődött, radikálisan átalakította az iskolai osztályok működési folyamatait. Dr. Benda József a Társas Tanulás technológia módszer megalkotójának célja az volt, hogy az iskolai környezetben a gyerekek közötti bizalomra épülő társas kapcsolatok, az együttműködés és a teljesítmény visszanyerjék fontos szerepüket. A kutatások és kísérletek eredményeként a program bebizonyította, hogy a tanulási folyamat és az emberközi kapcsolatok összekapcsolhatók. Az együttműködésre és kölcsönös tiszteletre épülő környezetben a gyerekek magabiztosabbá váltak, pozitív attitűdöt és gondolkodásmódot alakítottak ki, és megtanultak hatékonyan alkalmazkodni a változó környezethez. A program segített megszüntetni az iskolai agressziót és zaklatást, valamint környezettudatos, felelős magatartást ösztönzött. Egyszerre nyújt magas színvonalú nevelést és eredményes tanulást minden diák számára anélkül, hogy különösebb költségvetési terhet, vagy szakember igényt jelentene. Az iskolai osztályokban szeretetközösségeket hozunk létre, ami megtöbbszörözi a diákok teljesítményét. A tanulás eredményei így nem csak egyéni teljesítményként, hanem a kiscsoportok sikereként is megjelennek. Az intenzív egymásra figyelés megtöbbszörözi a gyermekek teljesítményét, amihez dinamikus, gondoskodó környezetet alakítunk ki. A Társas Tanulás oktatási módszertan keretje, boldog gyermek, kiegyensúlyozott, elismert pedagógus és elégedett szülő mesterhármasa!