Kérdezzen bizalommal a lelkiatyától!


Biztonsági kérdés:
Mennyi tizenkilenc meg három? (a választ számmal kell beírni)


küldés
eddigi válaszok
kedves Lelkiatya!
Hosszabb ideig nehéz periódusban voltam,most kezdtem el újra a dolgokat és változtatni az életemen.Amikor kicsit megindulnak a dolgok,utána gyakaran előfordul,hogy kicsit visszacsúszom.Ezt kudarcként élem meg,és olyan gondolataim támadnak,hogy nem is éri meg harcolni, és belőlem már nem lesz semmi.Volt néhány év az életemeben,ami kiesett,és kísért az is,hogy akkor miért nem mentek a dolgok,miért nem tudtam többet tenni,miért voltak a buktatók és törések.Mit tanácsolna az atya?Mivel tudnám erősíteni magam?
Válaszát előre is köszönöm!
Mindenekelőtt azt tanácsolom, ne a múlton merengjen, ne azon keseregjen. Nem csak azért, mert azok elmúltak, hiszen tudjuk, hogy a múlt hatása kihat a jelenre is. De ennél sokkal fontosabb, hogy a mindenható Isten még ezeket a hatásokat is át tudja alakítani, a javunkra tudja fordítani. Persze ennek mikéntjén sem érdemes sokat töprengeni. Sokkal fontosabb az előre tekintés, annak keresése, hogy az Úr mit tár Ön elé, mit kér Öntől.
Nem vagyunk gépek, amelyeket, ha beindítanak, megy folyamatosan, leállás nélkül. Törékenyek, sérülékenyek vagyunk. Ezzel számolni kell. De ez sem elkeseredésre ad okot, hanem sokkal inkább az Istenbe vetett bizalomra, hiszen ő törékenységünk, gyöngeségünk ellenére is fel tud használni, nagy dolgokat képes művelni velünk.
Ne gondolja, hogy egyedül van ebben a küzdelemben. Isten mindig ott van Ön mellett és segít. Gondolja csak el, hogy Önök ketten mindenre képesek! Ami hiányosság Önben van, azt Ő pótolja. Nem vagyunk tökéletesek, de törekednünk kell rá (Mt 5,48).
Üdvözletem Lelkiatya!
Kérdésem kissé politikai lesz. Ha nem válaszolhat rá akkor kérdésem tekintse semmisnek.
Nos elsődlegesen az érdekelne, hogy a görög katolikus egyház, hogy viszonyul a Hungarizmus eszméjéhez valamint Szálasi Ferenc munkásságához? Hiszen a hungarizmus három megnyilvánulási formát integrálni törekszik. Az első integrálását a krisztusi erkölcs jelenti, a második a nacionalizmusban, a harmadik a szocializmusban integrálódik.
Mindez azt is jelenti, hogy a hungarizmus alapja erkölcsileg azért a krisztusi tanítás, mert e mozgalom azt akarja, hogy a népek és nemzetek jelesül pl. a magyar nép és nemzet a valós keresztény erkölcsiség alapján álljanak, szellemileg azért a nacionalizmus, mert a hungarizmus a szubjektív ént és a közösséget úgy igyekszik összehangolni, hogy ezzel előmozdítsa a magyar nép és a hungarista magyar nemzet kultúrájának, társadalmának nemesebbé válását (miközben arra is gondot fordít, hogy se a közösségi szemlélet ne kerüljön olyan túlsúlyba, amely már személyiségsorvasztó hatást fejtene ki, se az önérdek ne kapjon olyan hangsúlyt, amely a társközösségeket fenyegetné elsorvadással), végül anyagi alapja azért szocialista, mert a közösség rendelkezésére álló tőkét, jószágkészletet nem egyes születési vagy vagyoni kiváltságos egyének vagy osztályok, hanem az egész népjóléte érdekében, a nemzet javára akarja hasznosítani.
Továbbá a emlékeim nem csalnak maga Szálasi Ferenc is görög katolikus volt.
Válaszát várom.Üdvözlettel G.
A görögkatolikus egyháznak nincs politikai állásfoglalása. Miként magának a Katolikus Egyháznak sem. Ha az Egyháznak a hungarizmus eszméjéhez való viszonyát vizsgáljuk, akkor ennek módja, hogy a hungarizmust összemérjük az Evangéliummal. Amennyiben vannak közös pontok - s leírásából úgy látom, hogy igen - az örvendetes. Ha vannak benne az Evangéliummal szemben álló nézetei, akkor az roppant veszélyes és kerülendő. Egy eszme annyit ér, amennyit megvalósítanak belőle. Nem eltekintve attól sem, ahogyan megvalósítják azt.
Büszkék lehetünk nemzetünkre, és fontos feladat, hogy a fiataljainkban - meg önmagunkban is - erősítsük a hazaszeretet, hiszen korunkban nagy erőkkel próbálják ezt a nemes érzést nevetségessé tenni, vagy egyenesen kiirtani. Másik feladat pedig ezzel kapcsolatban az, hogy irányítsuk helyes mederbe ezt a büszkeséget, hazánk és honfitársaink szeretetét, hogy abban szikrája se rejtőzzön a másik ember vagy nemzet gyűlöletének. Még akkor sem, ha egy-egy ember vagy nemzet esetleg ellenségesen viselkedik velünk szemben.
Ismereteim szerint Szálasi Ferenc nem, csak az édesanyja volt rutén származású görögkatolikus.
Dicsőség Jézus Krisztusnak!
Azt szeretném megkérdezni, hogy a szent liturgiákon használt Szent Evangéliumot (ugyanolyan díszes formában)lehet e kereskedelmi forgalomban vásárolni valahol? Lehetne e a szent kereszt és szent ikon mellett a szent evangélium is tisztelet tárgya otthonunkban? Minden reggel azt is megcsókolnám. köszönöm segítségét.
Nagyon szép dolog a Szentírást az otthonainkban is külön megbecsüléssel tisztelni. Több családban is így tesznek. A kegytárgy boltjainkban lehet kapni Evangéliumi borítókötést, de ennek az ára rendkívül magas, hiszen egészen díszes darabokról van szó. Ráadásul ezek a kötetek liturgikus könyvek, és kizárólag a négy evangéliumot tartalmazzák.
Javaslom inkább, hogy a családban használt teljes Szentírásnak adjanak díszesebb kötést, és úgy helyezzék el kiemelt helyre az otthonukba. Nagyon szép gyakorlat az is, ha imáik részeként azt meg is csókolják. Természetesen ez a tisztelet nem a tárgyra vonatkozik, hanem magára Jézus Krisztusra, magára az Istenre. Az iránta való szeretetünket, hódolatunkat tudjuk így még odaadóbb módon kifejezni.
Kedves Lelkiatya!
Szeretném megkérdezni, hogy mi az állásfoglalása a katolikus egyháznak a mesterséges megtermékenyítésről? Az én tudomásom szerint nem támogatja. Ennek ellenére sok-sok keresztényről tudok, ahol ily módon született gyermek. Mostanában sok olyanról is hallok, hogy koraszülöttek sora születik így, akiknél még az életben maradás is kétséges. Ezzel még több bajt hoz magára az ember. Kérem, tegye meg, hogy leírja, hogyan kell ezeket a helyzeteket, tetteket keresztényként megítélni.
Köszönettel: Betti
Kedves Betti!
Az egyház nem támogatja a mesterséges megtermékenyítést, mindig az örökbefogadást ajánlja inkább. A házasságon kívüli donor esetében kifejezetten tiltja. Viszont toleránsabban ítéli meg azt, amikor homológ esetben - tehát a férj a donor - minden zigótát beültetnek, s később sem csippentik ki a nem megfelelően fejlődőt, tehát a zigóta megölését kizárják, s mindenképpen vállalják az esetleg nem egészséges utód létrejöttét. Tudni kell, hogy a statisztikák alapján ennél a módszernél sajnos csak kb. 50% az esélye az egészséges gyermek megszületésének.
Nem kisebb a kockázatot jelent a mikroinjekciós megoldás, ahol bár kizárják a több zigóta létrejöttét, mivel 1 spermiumot fecskendeznek a petesejtbe, viszont nagy százalékban itt is nem az egészségesen működőnek látszó sperma a genetikailag igazán egészséges.
Súlyos kérdések ezek, melyek arra mutatnak, hogy az ember olyan területekre merészkedik, ahol már nincs illetékessége. Így aztán képessége sincs helyesen megoldani a kérdést. Ezért érdemes alázatosabban figyelni az Egyház szavára.
Dicsőség Jézus Krisztusnak

Kedves Lelki Atya,
Az a kérdésem, hogy mi a véleménye az internetes aukción árul ereklyékről? Például az általam bemásolt linken: http://www.ebay.com/itm/reliquary-Saint-Anthony-Abbot-/350726983337?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item51a8f50ea9 Remete Szent Antal ereklyéjére lehet licitálni!
Félek, hogy átverés. Hol lehet akkor biztos megbízható forrásból ereklyét vásárolni? köszönöm.

Elképesztőnek tartom az ötletet, hogy pénzen vásároljanak szentek ereklyéit, főként, hogy világhálón keresztül licitáljanak rá. Ez nem más, mint a kegyelem áruba bocsátása. Fogalmam sincs, hogy ez a cég, amely minden egyéb cikkel is kereskedik, honnan tudna beszerezni hiteles ereklyéket, hogyan tudná azoknak hitelességét csalás nélkül igazolni. Semmiképp sem javaslom, hogy ezzel a dologgal foglalkozzon, bármilyen kecsegtetőnek tűnne is, hogy ilyen szent ereklyéhez jusson ilyen módon.
Ereklyét csak püspök hitelesíthet. Csak tőle vagy olyan személytől kaphat, akiben megbízik, hogy az ereklye hiteles püspöki jóváhagyással bír.
Tisztelt Lelki Atya !
Én az ördögűző imával kapcsolatban szeretnék kérdezni, sajnos ahol én élek,nem tudok ördögűző paphoz eljutni.Van több szabaditó ima, amit mindennap imádkozom, legtöbb Don Gabrielle Amorth vatikáni ördögűző által ajánlott ima. És van egy imám, Rontás elleni imádság a görög keleti szertartásból,Kyrie eleison. Uram, minden idők............ de én úgy gondolom ez csak a töredéke lehet a teljes imának, amikor ezt az imát mondom folyamatosan ráz a hideg, többször észleltem már a gonosz jelenlétét körűlöttem,pl. félelem érzet a szobának egy bizonyos pontján. Folyamatos és sokféle betegségek. Rendszeresen járok templomba, gyónok, Szentáldozáshoz járulok, de valahogy úgy érzem valami,hogy nem vagyok szabad teljesen, annak ellenére, hogy mindennap felajánlom az életemet az Úr Jézusnak, túl lehangolt és szomorú vagyok sokszor. Kérem segitsen nekem, hogy ennek az imának a teljes szövegét megtaláljam valahol. Köszönöm a segitséget, a Jó Isten áldja meg érte. Tisztelettel Julianna
Kedves Julianna! Nem ismerem ezt az imát, amelyre utal. De nem is javaslom, hogy sokat kutasson utána. Nem az ima szövegétől függ annak hatékonysága, hanem a hittől, amivel mondják. Azt gyanítom, hogy Ön, bár nagy buzgósággal használja az egyházunk ezen eszközeit, az imákat, a szentségeket, de túlzottan ezektől várja a segítséget. Ha rendszeresen gyónik, van-e lehetősége arra, hogy állandó paphoz járjon, aki Önnek lelkivezetést is nyújt? Ez nagyon fontos része annak, hogy helyes Isten-kapcsolata alakuljon ki. A helyes és mély hittel elegendő egyetlen egyszer elmondani valamilyen egyszerű imát, és máris meghallgatja az Úr. Nem említette, hogy olvassa-e rendszeresen a Szentírást? Akár igen, akár nem, ezt tudom javasolni, hogy olvassa minden nap, és figyeljen annak mélyebb tanítására. Különösen a zsoltárokat tanácsolom imádkozni. De a legfontosabbnak azt tartom, hogy legyen állandó lelki vezetője, aki rendszeresen tud Önnek tanácsokat adni. Nem kell félnie semmi gonosz, alvilági erőtől. Krisztus Urunk végtelenül erősebb. Ha ennek hitében él, hogy Ön Őhozzá tartozik, akkor igazán nincs mitől tartania. Ha betegség, szomorúság gyötri is, az az Isten dicsőségét szolgálja, és nem veszi el az Ön igazi, belső boldogságát. U.i. Javaslom továbbá, hogy ne csak önmagáért imádkozzon, hanem másokért is. Itt láthat az Ön írása felett egy imaszándékot. Kérem, Ön is foglalja imájába ezt a járásában akadályozott leányt. Köszönöm.
Dícsőség Jézus Krisztusnak!
Nem kérdezni, hanem kérni szeretnék. Szeretném kérni a lelkiatyát, és a közösségeket, hogy imádkozzanak nővérem gyógyulásáért, aki nem tud járni,vagy nagyon nehezen, 4 éve kialakult csípő és térdizületi kopás és gyulladás miatt. Sürgősen műteni kellene. Azért szeretnék imát kérni, hogy műtét nélkül gyógyuljon meg.

Nagyon-nagyon köszönöm az imákat!
Én is imádkozom érte, s bizonyára többen, akik olvassák, szintén csatlakoznak hozzá.
Kedves Lelkiatya!
A konklávé kezdete előtt olvasgattam egy keveset ennek menetről. Többször említést nyertek a választó bíborosok. Többhelyen láttam, hogy három csoportba osztották a bíborosokat: püspöki rend, presbiteri rend és diákónusi rend.
Gondoltam elsőre, hogy akkor biztos léteznek az egyházi hierarchia mindhárom fokán bíborosok - bár egy kicsit megdöbbentőnek hangzott.
Aztán láttam, hogy pl. több diákónus-bíboros is korábban megyéspüspök volt, tehát a egyházi rend felsőfokán áll.
A kérdésem az lenne, hogy akkor pontosan mit is takarnak ezek a rendek a bíborosoknál (diák., presb., püsp.)
Péter
Ui.: keleti szertartású bíborosok résztvesznek a konklávén (pl. a maronita (bíboros) pátriárka?
Kedves Péter!
A bíborosi cím nem egyházi rendfokozat, hanem rang és szolgálati terület. Az egyházi rendnek három fokozata van: diakónus, áldozópap és püspök.
A mai gyakorlat szerint - tudomásom szerint - minden bíboros püspök, de a történelem során volt, hogy diakónus vagy áldozópap kapta meg ezt a rangot.
Dicsőség Jézus Krisztusnak
kedves lelki atya
számomra nagyon bosszantó dolog hogy a farsangi bulin egy személy a Püspök atyát gúny tárgyává tette és nem tesznek ellene semmit a püspök atya miért tűri el mind ezt én már radikális lépéseket tettem volna ez nem meg engedett szerintem egy világi elnöktől válaszát előre is köszönöm atya
Azt látjuk, hogy a Püspök atya sok mindent eltűr. Sokszor magát sem röstelli vicces helyzetbe hozni. Nem hiszem, hogy eljutott volna hozzá a hír, hogy valaki viccelődött volna vele, de ha mégis, azt gyanítom, akkor sem tett volna radikális lépéseket. A szeretet mindent elvisel (1Kor 13,7).
Dicsőség Jézus Krisztusnak! Kedves Lelkiatya!
A párommal nem régen jöttünk össze. Már hónapokkal ezelőtt mind a ketten tudtuk, hogy vonzódunk a másikhoz, mégis vártunk az "összejövetellel" mert sok dolgot át kellett beszélnünk. Mind a ketten úgy gondoljuk, hogy a párkapcsolat felkészülés a házasságra, és a tisztaság megőrzése a legfontosabb. Sajnos ezek után felmerült egy probléma, miszerint a kedvesem csak a természetes családtervezést tudja elképzelni, mindenféle fogamzásgátlást elutasítva. Én is élesen elutasítom a fogamzásgátlás szinte összes típusát, kivéve az óvszert. Úgy gondolom, hogy az együttlét az öröm és a gyermek életadásáról szól. De mégis egy házaspárnak joga van eldönteni hány gyereket szeretne. Épp ezért nem értek egyet, hogy csak bizonyos időközönként adhatok és kaphatok örömöt, elég nagy valószínűségű fogantatás mellett. Persze fontosnak tartom az önmegtartóztatás, hogy mindig megőrizze a szépségét és értékét. Tehát a kérdésem végül az lenne, hogy Ön és az egyház mit gondol arról, hogy a házastársak, jelen esetben, óvszert használjanak bizonyos alkalmakkor?

Köszönettel:
Egy 23 éves fiú
Nagyon örülök, hogy ilyen komoly gondolkodású fiatalok találtak egymásra. Beszélgetéseik során most egy nehéznek látszó nézetkülönbséghez értek. Előre jelzem, lesz még több is, nehezebb is. Ezeket akkor tudják jól megoldani, ha vitáik során őszinte törekvés van mindkettejükben a másik gondolkodásának megértésére. Az sem jó, ha mindig csak az egyik enged, de az sem, hogy ha sohasem engednek, hanem félreteszik a kérdést. Tudom, nem könnyű ez, de az emberi kapcsolatnak ez a nehézsége ugyanakkor egyre értékesebbé is teszi azt.
A kérdésére a válasz egyértelmű. Az Egyház nem ajánlja az óvszer használatát. A természetes családtervezést ajánlja, amely lemondással is jár, ugyanakkor megmarad a nyitottság az Isten Gondviselése felé.
Nem teljesen helyénvaló az az állítás, hogy a házaspárnak joga van eldönteni, hány gyereket szeretne. Ez semmiképpen sem jog kérdése, hanem az Isten ajándéka, áldása. Valamelyest tudja befolyásolni az ember, de a végső döntés az Isten kezében van. Hiszen számtalan rajtunk kívül álló tényező is befolyásolja ezt. Például, hiába dönti el egy pár, hogy négy gyermekük lesz, ha történetesen valami miatt egy sem lehet, vagy a negyediknél ikrek jönnek a világra. Ezt a nyitottságot mindenképp meg kell tartani, és készséges szívvel elfogadni. Örömöt pedig bármikor adhat a kedvesének, a párjának, de hogy milyen módon, milyen formában, azt mindig jól meg kell választani.
Dicsőség Jézus Krisztusnak!
T.lelkiatya!Az lenne a kérdésem,hogy a városunkban az idősektől hallottam,hogy nagyböjt 3.-dik vasárnapját követően,(keresztes héten)szigorú böjtöt tartanak.Fiatalabbaktól viszont nem hallottam,és a Tisztelendő atya sem "adta ki"vasárnap a szentmise végén.Mi annak az oka,hogy azokat a dolgokat,amiket nagyanyáink tiszteletben tartottak mi figyelmen kívül hagyunk?ÉS!Az egyház szerint kellene e böjtölnünk ezen a héten?
Bevallom, nem találkoztam még ezzel a szokással, hogy a Kereszthódoló vasárnap utáni hét napjaiban még szigorúbb lenne a böjt. Nehezen is tudom elképzelni, hiszen nem is könnyű az eredeti böjti előíráson még szigorítani: hétköznap sem állati eredetű, sem olajos étel nem fogyasztható, szerdán és pénteken pedig még főtt étel sem, csak nyers, akik Előszenteltek Liturgiáján áldoznak, azok azt is csak utána, tehát este fogyaszthatják. Ez persze az idea, ami felé érdemes törekedni. A teljes nagyböjt időszakára elő van írva a böjt, és az egyéni buzgóságtól illetve lehetőségektől függ, hogy azt ki milyen módon és mértékben éli meg.
Arra van viszont példa, hogy a böjti idő előhaladtával valaki egyre komolyabban veszi a böjtöt, s ennek egyik fordulópontja lehet éppen az időszak közepén lévő Kereszthódoló vasárnap.
Tisztelt Lelki Atya,

Az a kérdésem, hogy van-e a görögkatolikus lelkiség között hasonló karizmatikus közösségek, mint a római liturgiát gyakorlók között?
Ha igen, akkor mi a különbség a római és görögkatolikus karizmatikusok között, illetve hol vannak ezek az egyházközségek.

köszönettel: Johannes
Kedves Johannes!
Karizmatikusnak általában azokat közösséget nevezik, ahol a hívek a Szentlélektől indíttatva (vagy Őrá hivatkozva) különböző jellegű, felszabadult, örömtől sugárzó magatartással élik meg a hitüket. Ilyen azért is nincsen a görögkatolikusok között, mert mi inkább a régi, az ősibb dolgokat szeretjük. Ugyanakkor nem mondható, hogy a görögkatolikusok között nincsenek karizmatikus egyéniségek és közösségek, hiszen a karizma az eredeti bibliai értelmezés szerint a Szentlélek ajándéka. A mi egyházunkban is jelen van és működik a Szentlélek, osztogatja ajándékait. Azt sem mondhatom, hogy nem olyan látványosan, hisz ebben a rítusban is igen gazdag - ma esetleg furcsának ható - eszköztár él. Ezek azonban évszázada élő gesztusok, s a mai szóhasználat szerint emiatt nem szokás rámondani, hogy karizmatikus közösség.
Arra szeretnék választ kapni, hogy a görög katolikus egyház mióta és milyen alapon tiszteli szentként Palamaszi Gergelyt nagyböjt 2. vasárnapján?
Schütz Antal dogmatikája szerint nem szent.
Mivel a 13. században élt, ez már a nagy egyházszakadás (1054) után volt, vagyis legfeljebb az ortodox egyház emelhette oltárra. A görög katolikusok azonban tudomásom szerint először katolikusok, s csak utána bizánciak, mind egyházfegyelmi, mind liturgikus kérdésekben.
Lazán kapcsolódik: a kommunista diktatúra alatt egyes országokban az ortodox egyház megtűrt kategória lett (sőt korrupt főpapok segítségével a rendszer kiszolgálójává vált) a katolikus egyházzal szemben. Romániában amikor a görög katolikus részegyház léte forgott veszélyben, hogy vagy beolvasztják a román ortodox egyházba, vagy megsemmisül, a görög katolikus papok azt mondták, hogy inkább miséznek latinul, minthogy szakítsanak a pápával.
Most viszont úgy tűnik, megfordult a helyzet: a görög katolikus egyház inkább ortodoxszá válik:
- Palamaszi Gergely szentként való tisztelete;
- A Szeplőtelen Fogantatás napját (dec. 8) egy nappal később ünnepli az ortodoxokkal együtt, noha az ortodoxok ezen a napon nem ezt a dogmát ünneplik.
Az Ortodox Egyház Palamasz Gergelyt halálát (1359) követően röviddel már szentként tisztelte (1368). Gergelyt soha nem ítélte el formálisan egyetlen pápa sem. II. János Pál többször hivatkozott olyan, szakadás utáni ortodox szentekre, mint Szárovi Szent Szerafim, Radonyezsi Szent Szergej vagy éppen Palamasz Gergely (vö.: http://www.vatican.va/holy_father/john_paul_ii/homilies/1979/documents/hf_jp-ii_hom_19791130_turkey-efeso_it.html
http://www.vatican.va/holy_father/john_paul_ii/speeches/documents/hf_jp-ii_spe_20000525_jubilee-science_it.html)
Zsolozsmáskönyvünk, mely még jóval a II. Vatikáni zsinat előtt lett kiadva, valóban tiltja Palamasz Gergely tiszteletét. Ugyanakkor római Apostoli Szentszék által jóváhagyott és 1974-ben kiadott görög nyelvű Anthologion második kötete tartalmazza a nagyböjt 2. vasárnapjára szóló teljes tiszteletét. Amikor a magyar görögkatolikus egyház bevezette tiszteletét, nem tett semmi olyat, ami Róma elveivel ellenkezne, hiszen egy, a
Katolikus Egyház által jóváhagyott liturgikus könyv utasítása alapján tette.
Az ökumenizmusban való előhaladásunk egyik örvendetes biztató jele, hogy a még nem teljes egységben élő egyházak elismerik egymás szentjeit, ezáltal elismerik, hogy mindegyikben Istennek ugyanaz a Szentlelke működött. Hogy ez eddig nem így volt, azt inkább korszellemből fakadó meg nem értésnek és hiányosságnak kell tekinteni, mint normának
Abban kérnék segítséget, hogy Kaposváron hol és melyik templomban van esetleg görögkatolikus liturgia?
köszönettel: katekumen
Kaposváron a Szent Margit templomban tartunk görögkatolikus Liturgiát minden hónap utolsó vasárnapján 17.00-kor. Kivéve karácsony-, húsvét- és pünkösd hónapját, mert ilyenkor az ünnepek második napján 18.30-kor. Igaz, legközelebb csak húsvéthétfőn lesz ott Szent Liturgia, természetesen 18.30-kor ugyanabban a templomban.
Kedves Lelkiatya!
Tudom,még kicsit túl fiatal vagyok,de azért szeretném megosztani magával ezt a gondomat.
Általános iskolás vagyok,7.osztályos.
Soha senkinek nem tettem semmi rosszat,mindenkivel tisztelettudó voltam mindig,mégis nagyon nehéz nekem...
Nem is tudom,hogyan,de belekeveredtem az iskolai zaklatásba.
Minden napomat szomorúan és rosszbedvűen kell átélnem az iskolában,mert ott mindenki csak bánt,gonoszkodik velem,fújjog rám és lenéz.
Holott ez az iskola csak büszke lehet rám.Nem tettem semmit,amivel kiprovokáltam volna ezt a helyzetet,sőt ellenkezőleg:eddig mindenkinek segítettem,segítettem a hátrányos helyzetű osztálytársaimat,még bíztattam is őket....és így köszönik meg.
Annyira elmérgesedett már a helyzet,hogy amikor elmegyek valaki mellett,mindjárt fintorogni és nevetni kezd.
Az iskolában épp ezért nincsenek barátaim.Magányos vagyok,szünetekben imádkozni szoktam,vagy rosszabb esetben sírni.
Mit tudnék tenni?Hogyan tudnám kibírni még ezt az 1 általános iskolai évet?
Köszönöm a válaszát:
Juli
Kedves Juli!
Ezek bizony nem könnyű dolgok az életben, s Te már egészen fiatalon megtapasztalod. Az emberek között soha nincsen tiszta igazság. Mindnyájan vétkesek vagyunk, ki ebben, ki abban, s ezzel egymásnak sebeket okozunk. Azt a mondatodat magadnak is át kell gondolnod, hogy soha senkinek nem tettél rosszat. Akkor mit szoktál meggyónni? Nyilván Neked is vannak hibáid, mint másnak. Első lépésben azt tanácsolom, hogy vizsgáld meg magadat kicsit jobban. Te miben hibáztál, mikor voltál túl érzékeny, türelmetlen, másokkal figyelmetlen, stb. Ha csak azt látod, hogy Te nem vétettél semmiben, és csak másokat okolsz, akkor sohasem fogsz tudni kilépni ebből az elkeserítő magányból. Be kell látni a hibáinkat, és azokat a szentgyónásban az Úr elé vinni. Ő meggyógyítja ezeket a sebeinket, amelyeket mi okoztunk.
De azokat is Ő gyógyítja, amelyeket mások okoztak nekünk. Olvasd el a Mt 5,11 verset a Szentírásból. Nagy vigasztalást ad.
Sokat gondolj az Úr Jézusra, akit szintén bántottak, aki sokat volt magányos. Ő is ilyenkor mindig imádkozott, mint Te.
Javaslom még, hogy egyenként próbálj barátokat szerezni. Egészen bizonyos, hogy van olyan a környezetedben, aki Veled szeretne jóban lenni, csak Te még nem vetted észre, mert túl sokat keseregsz a magányosságod miatt. Te lépj ki belőle, s ne arra várj, hogy Tehozzád menjenek oda. Persze, tudom, próbálkoztál már, de inkább azokkal, akiknek a barátságát szeretted volna megnyerni. De most más szemmel nézz körül. Azt keresd, hogy kinek van szüksége a Te barátságodra, a Te megértésedre, hogy vele beszélgessél. Először csak egy ilyen személyt válassz ki, és őt kezdd el szeretni. Persze, imádkozzál is érte. Meglátod, menni fog, s ha már sikerült ebben előre lépni, akkor kereshetsz másik megszeretendő személyt. Szép feladat ez, és közben megtanulod, hogy az életben is Neked kell mindig elsőnek szeretni. Még akkor is, ha nem viszonozzák. Jézus is ezt tette. Így kerülhetsz Őhozzá is egyre közelebb, és egyre kevésbé leszel magányos. Sok sikert hozzá!
    ... 395 396 397 398 399 
400
  401 402 403 404 405 ...