Kedves Lelkiatya!
...
Furcsa lehet Önnek, hogy egy buddhista szerzetest nézeget egy katolikus. Igaz? Pedig ez a szerzetes nagyon jó, kézzelfogható válaszokat ad a mindennapok kérdéseire, a lelki tusáinkra. Ettől én nem leszek buddhista, viszont sok ember igen, hiszen ki vagyunk éhezve a spiritualizmusra. Ön nem írhatja nekem, hogy nézzem, hiszen nem katolikus forrásból származik. Szerintem minden vallás egy ponton összeér, viszont ahhoz, hogy ezt megértsük egy bizonyos fokig el kell jutni pl. ilyenek segítségével. Számomra a Katolikus Egyházban nincs, aki ilyen kérdésekben segíthetne. Faluban élek, a papunknak szerintem Isten-élménye sem volt még. A Katolikus Egyház - jól látom - egy kicsit elkényelmesedett. Hivatallá vált. Mondjuk a Vatikán ki is mondta magáról, hogy tanítóhivatal. Nem kellene a lelki üdvök érdekében egy kicsit mocorogni? Ahogy látom, olvasom van egy-egy atya (igen kevés, ... nehezen találnék még egyet, és ne áltassuk magunkat, hogy van sok, csak ő csendben végzi valahol a munkájukat) aki olyan, mint Mooji. Az ember általában egy helyen éli le az életét, így kénytelen egy atyát hallgatni... Már újság sincs... Tudom: "viseljétek el egymást szeretetben!" Én tudom, de a szomszéd "lelkiéhezik" és hitelességet követel.
Köszönöm: András
Önmagában nem tartom furcsának, hogy katolikusként buddhista bölcsesség iránt érdeklődik. Többen is vagyunk ilyenek. Mindig hangsúlyozom azonban, hogy csak akkor érdemes és szabad ezekkel foglalkozni, ha az ember elég erős a saját hitében és hitismeretében. Az Ön által idézett szerző sok érdekes és elgondolkodtató dolgot mond, melyeket akár mi is hasznosíthatunk az imaéletünkben. Ugyanakkor szembetűnő, hogy a kereszténység lényege: az önfeláldozó szeretet, a közösségért való élet, a család szinte érthetetlen fogalmak a számára. Magabiztossággal hirdeti a belső béke megtalálásának lehetőségét, s szerinte ennek érdekében inkább le kell mondani a szeretetkapcsolatokról is, mert azok sebezhetővé tesznek minket. A (buddhista) szenvtelen szenvedélymentesség és a (keresztény) szenvedélyes szeretet ilyen fokú szembenállását ritkán tapasztaltam más keleti mestereknél. Épp az a baj, hogy ezt nagyon sokan mégsem veszik észre nála, és keresztények is szájtátva hallgatják. Holott ez nem is valódi spiritualizmus, hanem inkább lélekbölcselet. Ami kétségtelen, nagy lelki tapasztalatokra épít, de nem vezet el Istenhez, a Teremtőhöz, a Megváltóhoz, a Megszentelőhöz, csupán a teremtett világ belső összefüggéseire, meglévő harmóniájára mutat illetve vezet rá. Érdekes és tanulságos ez a fajta természetes spiritualizmus is, de nekünk, keresztényeknek a kinyilatkoztatás nyomán ennél sokkal mélyebbre, vagy, ha úgy tetszik, magasabbra kell jutnunk.
Abban igaza van, hogy a Katolikus Egyház sok ponton elkényelmesedett, a papok hivatalnokokká váltak. Éppen ez ellen emeli föl a szavát Ferenc pápa, és próbál rajta változtatni. Az Egyház mindig képes a megújulásra. Most is nagy szüksége van rá. Hiszem, hogy ez meg is fog történni.
Tegyük hozzá a magunkét! Ha nem találja elég mélynek, lelkinek azt a munkát, amit a közelében élő pap végez, akkor laikusként tegyen lépéseket ennek a helyzetnek a javítására. Hiszen az Egyházat mindnyájan együtt alkotjuk, nem csak a papok, püspökök. Ha vannak olyan hívek, akik mélyebben megélik az igazi spiritualitást, az az egész Egyházra jó hatással van.
Dicsőség Jézus Krisztusnak!
Arra lennék kíváncsi hogy az Akathisztoszt csak október és május hónapban lehet imádkozni? Csak pappal együtt? vagy otthon is imádkozhatja az ember magában amikor csak akarja? Nagyon tetszik ez az imádság és nagyon lélekmelengető,felemelő élmény imádkozni.
Válaszát előre is köszönöm!
Orsi
Az akathisztoszt bizánci egyházunk csak egyetlen napra írja elő: nagyböjt ötödik szombatjára. Ekkor az utrenye (reggeli istentisztelet) keretébe ágyazva találjuk meg a himnusz teljes szövegét. Továbbá a nagyböjt első négy péntekének estéjére is előírja a Triód (böjti liturgikus könyv), de akkor részleteiben, minden estére egy negyed jut belőle.
Mivel azonban valóban annyira szép és közkedvelt ez az imafüzér, ezért máskor is elő szoktuk venni. Semmilyen korláthoz nincsen kötve, bárki bármilyen napon elimádkozhatja, nincsenek benne az áldozópapoknak fönntartott részek. Tudok olyan személyről, aki minden nap el szokta imádkozni.
Aki esetleg nem tudná, hogy miről is van szó, az alábbi címen megtalálhatja:
http://www.gorogkatolikus.hu/index.html?muv=szertartas&szertartas_id=5
Kedves Lelkiatya!
Részt vettem a Pálos 70-en, amit sokan csak túrának tekintenek, sokan zarándoklatnak, én ez utóbbiba tartozom.
Az idén történt bennem egy felismerés, valami, amit eddig képtelen voltam meglátni, de most hirtelen igen.
A kérdésem az, hogy normális ez? Miért nem sikerült ugyanez imában, szentségimádáson, szentmisén, áldozáskor, bármikor? Miért kellett ehhez a végletekig testileg elfáradni? Akkor jött a felismerés, amikor már az erőm határait feszegettem. Szentté persze most sem váltam, de számomra nagyon fontos dolgot értettem meg.
Véleményét megköszönném.
Ha csupán észérvekkel akarnám megválaszolni, azt mondhatnám, azok az imák, szentségimádások, szentmisék és egyéb ájtatosságok, amiket a nagy hatású zarándoklat előtt elvégzett, azok is mind szerepet játszottak ebben a mostani fölismerésben. Ha ezek nem előzték volna meg a zarándoklatot, akkor lehet, hogy nem született volna meg ez a rendkívüli élmény.
Mégsem erre az érvre helyezem a hangsúlyt a válaszomban. Inkább arra, hogy a Lélek ott fúj, ahol akar, akkor és azt érinti meg, akit s amikor akar. Persze, a zarándoklat valóban nagy lehetőség, a fizikai fáradság és sok minden egyéb igen hatékonyan közreműködnek abban, hogy az ember képes legyen befogadni a Lélek ajándékait, mégsem lehet ezt sem magától működő dolognak tekinteni. Hiszen bizonyára van zarándoktársa, aki ezt az utat nem így élte meg, mint Ön. Mindenki másként. Adjon hálát az Úrnak, hogy most ekkora kegyelmi adagot kapott. Folytassa a napi lelki munkát is, hiszen, még nagyobb dolgokat is fog látni ezeknél... (Jn 1,50).
Lelkiatya!
A minap részt vettem egy lelkigyakorlaton, Budapesten. Beszélgettem egy szerzetesnővérrell aki sokszor használta ezt a szót : pasztoráció. Az egyik lényeges feladata a pasztoráció.
Mit értett ezen?
Válaszát előre is köszönöm.
Petra
A pasztoráció lelkipásztorkodást jelent. Ha egy szerzetesnővér ezt tartja egyik fő feladatának, ez azt jelenti, hogy az imádságon túl sokszor van az emberek között azzal a céllal, hogy az örömhírt továbbadja, terjessze. A lelkipásztori munka (pasztoráció) nagyon sokféle lehet: hitoktatás, szentségekre fölkészítés, lelki vezetés, lelki beszélgetések, szociális gondoskodás, stb.
Tisztelt lelkiatya!
Érdeklődök tovább, máris felkeltette az érdeklődésem az "egyéniség" szóval. Nem hiszem el, hogy már évek óta foglalkozom önfejlesztés / személyiségfejlesztéssel és még nem hallotam erről a szóról.
Mostmár bekerűlt a szótáromba, önnek köszönhető.
Alapvetően én erősen érdeklődő tipús vagyok, minden érdekel amivel fejlődést lehet elérni, csiszolni az elmét és tanulni (az önfejlesztés kategóiájában).
Szóval látom linkelt másoknak néhány weboldalt, az is felkeltette az érdeklődésem találtam is köztük hasznos írásokat, cikkeket.
Tudna nekem is adni néhány linket speciálisan az egyéniség fejlesztéséhez, csiszolásához kapcsolódóan?
Vagy akár könyveket is ajánlhat.
Nagyon kivagyok szomjazva a tudásra, egyszerüen ez a hobbim...
Feri, PickUp Artist
Az alábbi könyveket javaslom ebben a témában:
Bagdy Emőke: Hogyan legyünk boldogabbak?
Pál Ferenc: A függőségtől az intimitásig
Verena Kast: Búcsú az áldozatszereptól
Verena Kast: A léleknek idő kell
Verena Kast: Változás és megújulás
Anselm Grün: Találd meg a magad útját
Kedves Lelkiatya !
Sajnos engem nem hagy nyugton ez a téma, pedig az elmúlt években a hitéletem megújult és gyakran eljutottam a napi áldozáshoz , szoros Istenkapcsolathoz is. De most ez megváltozott.
Azért kitartok,mert már hallottam ilyen állapotokról és arról, hogy ilyenkor ki kell tartani - de szégyellem, hogy olyan mechanikusan veszek részt sokszor az imában, vagy a misén. Sőt bizonyos említések bosszantanak szinte. Lehet hogy ez depresszió, de a kérdéseimnek mintha nem lenne köze ehhez. Szörnyen elszomorít mindez. Nincs kitől megkérdeznem, de szégyelleném is,mert olyan botrányos.
Gyakran hallom prédikációkban, olvasom elmélkedésekben, hogy Jézus megváltott bennünket, magára vette bűneinket és irtózatos szenvedésnek tette ki magát értünk. Ez el is borzaszt mindannyiszor.
Igen, de én úgy tudom, hogy Ő és az Atya egy, csak relációs kapcsolatban különböznek. A teremtmények ?mi emberek nem akartunk létezni, az első emberpár bűnei nem a mi személyes bűneink,mégis van negativ következménye az ősszülők bűnelkövetésének. Mintha mi most ki lennénk mindezek által szolgáltatva, hiszen mindezeket ? ostobán fogalmazva : ?ők találták ki?. (Bocsánat a szóért)
A Megváltást sem mi akartuk, hanem úgymond ?ajándékba? kaptuk. De ilyen rettenetes áron én ezt nem akartam, mégis mintha az én fejemre is volna olvasva Jézus szenvedése.
Valahogy fáj ez nekem és negativ indulatok is keletkeznek bennem, hiszen visszamenőleg én tehetetlen vagyok mindezekben. Hol a hiba? Mit nem értek jól?
Úgy szeretném ezt megérteni és elrendezni magamban.
Kérem, ha át tud állni az én fenti zűrös gondolataimra, segítsen kimászni ezekből. Nagyon szeretnék régi hitéletemhez visszatérni.
Szeretettel és tisztelettel üdvözlöm,
Cs.A.
Kedves A.!
Bocsásson meg, hogy hosszú ideig válaszolatlan maradt a kérdése. Ennek csupán technikai oka volt, nem pedig a kérdésének tartalma miatt húzódott el. Ezért most a nyílt fórumon válaszolok, mert mások is küszködhetnek hasonló gondolatokkal.
Bevezetőként el kell mondanom, hogy felnőtt megtérés esetén gyakori jelenség ez a lelki szárazság, a küzdelem a hitért. Ne csodálkozzék rajta, s én is azt mondom, tartson ki, mutassa meg az Úrnak és önmagának, hogy valóban szereti Őt, és kitart mellette a küzdelem idején is.
A föltett kérdései józan fölvetésnek tűnnek. Józannak, s kissé talán túlságosan is racionálisnak.
Bántja az igazságérzetét, hogy Jézusnak miért kellett ennyit szenvednie. Főként, mert úgy érzi, ez Önre nézve kifejezetten terhelő. Hasonlót érez Ádám és Éva bűnével kapcsolatban is. Bántja, hogy Ön nem tehet róla, mégis súlyos következményei vannak Önre nézve is.
Egyrészt le kell szögeznünk, hogy ezek emberi gondolatok csupán, ahogyan próbáljuk megragadni, megfogalmazni az áteredő bűn és a megváltás titkát. Van igazság abban, amit mond, hogy ez így nem járja, ez így nem igazság. De azért is, mert nem pontosan így van, ahogy mi emberileg megfogalmazzuk. A teológiai fogalmaknak mindig van egy bizonyos pontatlansága. Jézus megváltó szenvedése nem írható le egyszerűen azzal, hogy valakinek mégiscsak el kellett viselnie a mi büntetésünket, és ez Jézus lett. De a bűnbeesés esete sem ennyire egyszerű, hogy az ősszülők vétkeztek, mi meg viseljük ennek terhét. Sok protestáns eredetű szektás gyülekezet szereti ennyire ésszerűsíteni a megváltás titkát. Jól érzi, hogy így valami sántít.
Azt javaslom, próbálja meg más oldalról megközelíteni a bűneset és a megváltás tényét.
Egyrészt az eredeti bűn nem holmi fatális melléfogás. Mindnyájunk közös felelőssége. Úgy lehet elképzelni, mint egy nagy család közös döntését. Valamiképp mindnyájan részt veszünk benne. A döntés felelősségének oroszlánrésze az apára és anyára esik, de befolyásolják őket a nagyszülők és a gyermekek is. Ami döntés születik, abban valamiképp mindenki benne van, még ha nem is ugyanazzal a súllyal, a család minden tagja. A döntés következményeit pedig aztán mindenki egyformán viseli - persze, azt is mindenki a maga módján.
Ez a kép azt is bemutatja, hogy bár fontos a család döntése, de még fontosabb annak összetartozása és a közös sors vállalása. Senki sem húzhatja ki magát és húzhatja föl az orrát, hogy nézzétek, mit csináltatok, s emiatt mennyit kell szenvednem! Ez az egyéni érdek és sors túlhangsúlyozása meglehetős önző hozzáállás a kérdéshez. Mindnyájan szenvedünk a rossz döntés miatt, de az a dolgunk, hogy egymás kisegítsük ebben a rosszul sikerült helyzetben. Nagyjából ez a dolgunk a világban - legalábbis az emberek felé.
Van aztán valaki a családból, aki teljesen föláldozza magát a többiekért. Hogy hogyan, miként, ezt most ne feszegessük, ez nem bontható ki a képből, de egyébként is nehéz rá józan, értelemszerű magyarázatot adni. Nekem sem tetszik, nem tartom kielégítőnek, hogy Krisztus elénk áll, s az Atya nem látja a bűneinket, vagy, hogy valakinek mégiscsak szenvednie kellett helyettünk. Mondom, ezek teológiai megfontolások, van is bibliai alapja, de mégis titok marad a megváltás. Itt is az új látásmód, amit ajánlok, hogy megpróbálja a szeretet felől értelmezni. Nem azt firtatja, hogy mennyire igazságos ez az eljárásmód, hanem, hogy mi vezette Jézus abban, hogy a családért föláldozza magát? Ezt érdemes vizsgálni, ebben elmerülni. Ez kimeríthetetlen igazság, amely szintén erősen hathat az én magatartásomra.
jo napot szeretnem megkerdezni, a parom nelkulem akarja megkeresztelni a kislanyunkat en fontosnak tartom ,hogy enis otlegyek szeretnem a velemenyet kerni.
Igen, valóban fontos, hogy ott legyen a kereszteléskor az édesapa és az édesanya is. Nem tudok elképzelni sem olyan indokot, hogy miért ne lennének ott mind a ketten.
Kérdésem, lehet-e kereszteléskor két keresztanya keresztapa nélkül?
Legalábbis szokatlan. Ha valami feminista megfontolás vezeti a családot, akkor mindenképp kerülendő ez a megoldás. Lehet, hogy most ez tűnik egyszerűbbnek, de később mennyire szeretné a most megkeresztelt gyermek, hogy neki is legyen keresztapja.
A keresztelés feltétele viszont csak egyetlen keresztszülő. Tehát ha csak keresztanya van keresztapa nélkül, ez még nem akadálya a keresztelésnek. Lehet ugyanakkor több keresztszülő is, ha valami miatt ezt szeretnék, csak nagyon fontos, hogy legalább egy legyen közülük, aki nagyon komolyan veszi ezt a feladatát, s egyrészt rendszeresen imádkozik a megkereszteltért, másrészt meg is tesz mindent, hogy egyre mélyüljön a keresztény hitben és életben.
Kedves Lelkiatya!
Mi a Katolikus Egyház véleménye a harmadik unokatestvérek közti párkapcsolatrol illetve házasságrol? Természetesen ha nem érdekházasságrol van szo, hanem szeretetről. Sokan ezt elitélik, és teljesen érthető is. Szeretném tudni, hogy magának az egyháznak mi a véleménye erről...
Köszönettel:
K.
Harmadfokú unokatestvérek közötti házasságot nem tiltja a katolikus egyház. Van rá példa, hogy szép házasságok születtek ilyen kapcsolatból is.
Kedves Lelkiatya!
Milyen a kapcsolata a Katolikus Egyháznak és a nyíregyházi Szent Atanáz Görögkatolikus Hittudományi Főiskolának Buji Ferenccel, aki gondolkodó, fordító, szerkesztő, a tradicionális szellemiség egyik képviselője?
Az életrajzában olvastam ezt:
" Buji Ferenc 1962-ben született Nyíregyházán. Tanulmányainak elvégzése után tíz évig betanított munkásként dolgozott, majd ismét tíz évig a nyíregyházi Szent Atanáz Görögkatolikus Hittudományi Főiskola könyvtárának volt a vezetője.
Jelenleg kizárólag irodalmi tevékenységgel foglalkozik. Termékeny szerző, ezidáig négy saját kötete, nyolc fordításkötete, közel ötven tanulmánya, esszéje, publicisztikája, valamint több mint húsz kisebb fordítása jelent meg. Írásaiban elsősorban a metafizikai tradíció, a misztika, a spiritualitás és a kereszténység témáival foglalkozik, de tollából jelentek már meg aktuálpolitikával kapcsolatos reflexiók is. Munkáinak nagy része főleg keresztény és konzervatív szellemiségű lapokban (Igen, Műhely, Magyar Szemle, Új Forrás, Életünk stb.) került publikálásra, de néhány tanulmányt kifejezetten a magyar tradicionális iskola orgánumainak (pl. Tradíció évkönyvek, Axis Polaris) írt meg.
Esszéírói munkássága mellett műfordítói és szerkesztői tevékenysége is jelentős. Fordított többek közt Carl Gustav Jungtól, Alexander Schmemanntól, Johannes Taulertől és Srí Ramana Maharsitól, továbbá ő ültette át magyar nyelvre René Guénon egyik alapvető művét, a A mennyiség uralma és az idők jeleit is.
Mint szerkesztő általa készült el a magyar tradicionális iskola kiadványait összefoglaló bibliográfia, a Metaphysicum et politicum, valamint a László András filozófus gondolatait összegyűjtő aforizmakötet, a Solum Ipsum.
Buji Ferenc irodalmi munkásságára - a szorosan vett tradicionális szerzőkön túl - nagy hatást gyakorolt még Hamvas Béla szellemisége is. [...]"
Egyik könyvében ezt olvastam:
"[...]László Andrásnak, mesteremnek[...]"
Ezek alapján ő a Metafizikai Tradicionalista iskola egyik képviselője, és ő maga mondja László Andrást, az iskola vezetőjét mesterének.
De ez a László András (és a Metafizikai Tradicionalista iskola) inkább a keleti vallásokkal - hinduizmus, buddhizmus - foglalkozik, azokat magasabb rendűnek tartja, és a kereszténységet ő (László András) egyenesen antitradicionalistának mondja.
Ismereteim szerint Buji Ferencnek sok éve nincsen kapcsolata a Szent Atanáz Hittudományi Főiskolával.
Kedves Lelkiatya
Mindenekelőtt köszönöm, hogy időt szán levelem elolvasására!
Egy kérdésem volna, ami egy ideje már gyötör. Azt szeretném kérdezni, hogy lehetséges-e, hogy amíg imádkozunk a gonosz lélek hallgatja meg imánkat, és esetleg teljesiti is kérésünket, csak azért mert azzal boldogtalanná tenne minket, vagy azért, hogy jobban magához sodorjon minket, és elhuzzon Istentől?
Tudom, hogy Isten a legjobbat akarja nekünk, és tudja, hogy mi a legjobb nekünk, de az gyötör, hogy mi van akkor, ha esetleg valamit kérünk Istentől, ami valojában is nem jo nekünk (de ezt mi nem tudjuk), és a gonosz lélek azt teljesiti, csak azért, hogy később boldogtalanná tegyen? Hogyan tudjuk ezt?
Előre is köszönöm válaszát!
Krisztián
Nem, a gonosz lélek nem tudja sem meghallani a kérésünket, sem teljesíteni azt. Erre egyedül Isten képes, aki a szívek mélyét ismeri. A gonosz lélek csak értelmes és következtet, de nem lát bele a lelkünkbe. Isten kezében van az életünk és azt csak egyedül mi tudjuk elrontani, senki más. Azzal ronthatjuk el, hogy nem Istenre hallgatunk, nem az Ő akarata szerint cselekszünk. A gonosz lélek ekkor tud ránk befolyást gyakorolni, ha a beleegyezésünkkel megnyitjuk neki a kaput. Az Istenhez imádkozó, Istent szerető ember, teljes védelmet élvez a gonosszal szemben. Még ha botladozik is, az is javára válik, azt is javára fordítja az emberszerető és végtelen hatalmú Isten.
Tisztelt Lelkiatya!
Ön mit gondol a halálbüntetésről? Én nagyon primitív dolognak tartom, de lehet, hogy ez a legjobb módja a bűnök visszafogásának? És mi van akkor, ha valakit tévesen ítélnek el, én biztos vagyok abban, hogy sok ilyen van. Akkor tévedésből ölik meg? És mi van azokkal, akik a halálbüntetést végrehajtják, ők is gyilkosok? Isten vajon szükségesnek tartja a halálbüntetést? Hogyan ítéli meg Isten a gyilkosokat? Van megbocsáthatatlan bűn? Válaszait előre is köszönöm!
A gyilkosság, az emberi élet kioltása a legsúlyosabb bűnök közé tartozik. Akkor is, ha egy ember követi el, akkor is, ha csoportosan vagy intézményesítve. Elrémisztő ereje van talán, de a bűnt és a bűnözést visszafogni bizonyosan nem tudja. Én nem hiszem, hogy Isten adott az embernek jogot a másik élete fölött ítéletet mondani. Abban is igaza van, hogy az ember nem tévedhetetlen, s ne adj' Isten még tévesen is lehet halálos ítéletet hozni.
Hogy Isten hogyan ítél, azt nem tudjuk. Abban biztosak lehetünk, hogy Ő végtelenül irgalmas. Megbocsáthatatlan bűn nincs, egyedül csak az, amikor a bűnös nem is kér bocsánatot, nem bánja a bűnét. Igen, azzal a Jóisten sem tud mit kezdeni, mert szeretetből tiszteletben tartja még ezt az ostoba álláspontunkat is. De biztos, hogy minden lehetséges módot fölkínál, hogy a bűnöst tettének fölismerésére és megbánására vezesse, hiszen, ez a lényeg. A halálbüntetés nem erre nem képes.
Kedves Lelkiatya! A minap a város egyik rk.káplánjával találkoztam, amint csotkin imádkozott. Mondta, hogy a Jézus-ima egy kedves imádsága. Hogy történhet ez meg, egy latin pap esetében? Nekem ez fura. Ez nem egy sajátosan keleti imádság?
Azon csodálkozom, hogy Ön ezen csodálkozik. Egyrészt miért ne ismerhetnénk egymás lelkiségi hagyományait, értékeit. Sok görögkatolikus is van, aki szívesen imádkozza a rózsafüzért. Így sok római katolikus is, aki ismeri és használja a csotkit. Ráadásul a Jézus-ima, bár keleti gyökerű és a keleti egyházban fejlődött ki a ma is használt formája, azért mint imamód, Nyugaton is ismert volt, legalábbis a szerzetesek között. Igen dicséretes, ha egy római katolikus pap imádkozza a Jézus-imát.
Tisztelt Lelkiatya!
Nem rég megnéztem az Amerikai szépség című filmet, amit ugyan régen is láttam már, de igazán azt hiszem most értettem a mondanivalóját, nagyon igaz és elgondolkodtató film. Van benne egy két gondolat, ami nagyon tetszik: "Nehéz dühösnek lenni, amikor oly sok szépség van a világban. Néha úgy érzem, hogy egyszerre látom mindet és túl sok: a szívem felduzzad, mint egy léggömb, és majd szétrobban. Aztán eszembe jut, hogy ellazuljak, és ne próbáljak meg belekapaszkodni. Aztán esőként rám hullik az egész és nem érzek mást, csak hálát hülye kis életem minden egyes percéért." "Azt mondják, az egész életed lepereg a szemed előtt a halálod előtti pillanatban. Először is: az az egy pillanat egyáltalán nem egy pillanat - örökké tart, tengernyi idő."
Ehhez tudni kell, hogy ezt egy olyan férfi mondja utólag visszatekintve az életére, akit megöltek benne a végén.
És van egy videó benne, amihez ez a szöveg van: "Egy olyan nap volt, amikor bármelyik percben leeshet a hó... és a levegő tele van elektromossággal... szinte hallani lehet. És ez a zacskó csak táncolt velem... mint egy kisgyerek, ha könyörög, hogy játssz vele. 15 percen át. Ekkor jöttem rá, hogy ott van... ez a teljes élet, a dolgok mögött... és ez a hihetetlen jótékony erő, mely azt akarja, hogy tudjam, nincs okom félni... (...) Néha olyan sok a szépség a világban, úgy érzem, ki se bírom. És a szívem egyszer csak megszakad." Íme a videó: http://www.youtube.com/watch?v=gHxi-HSgNPc
Úgy érzem néha, megőrültem, hogy ilyen dolgok foglalkoztatnak, hogy tetszik ez a videó, amiben egy darab papírzacskó kering a szélben, de annyira megnyugtató, úgy érzem, annyi minden van a világban, ami dühít, hogy jó megnézni egy ilyen videót, meg sokszor érzem úgy, hogy legszívesebben kiülnék és csak néznék ki a fejemből, mondjuk a faleveleket, ahogy keringenek a szélben, talán arra emlékeztetnek hogy mi emberek is csak úgy véletlenül keringünk ide-oda, annak ellenére hogy hiszek Istenben, de én úgy gondolom, ez jól is van így...
Ön szerint normális dolog ez, hogy ilyen vagyok?
Természetes és normális. S nincs is vele egyedül. Sőt, mindnyájunkban van fogékonyság a szépre, a tisztára, csak nem mindig kerül felszínre, nem mindig tudatosul bennünk, hogy ez mennyire jó. Minél fogékonyabb valaki ezekre az, egyáltalán nem látványos, de nagyon is mély értékekre, annál nagyobb hála él a szívében, azt lehet mondani, annál boldogabb. De az egyes ember is változékony, s van, amikor él benne ez az érzékenység, van, amikor inkább a tompaság jellemző rá. Az ilyen filmek segítenek nekünk, fölnyitják a szemünket közben pedig növekszik ez az érzékenységünk, növekszik a boldogságra való képességünk.
Természetesen ezen igaz értékek mögött mindig maga a Teremtő Isten van. Ő az, aki növeli bennünk a fogékonyságot, növeli ezáltal a boldogságunkat.
Kedves Lelkiatya
Először is köszönöm szépen aválaszát, már nagyon vártam. Én vagyok aki a férjem múltját nem tudom elfogadni, s emiatt úgy érzem rá megy a családunk. Nem írtam a múltkori levelembe, de a férjem tudja, hogy ez a baj, erőől sajnos többet is beszélünk mint amennyit kellenne, miattam, mert engem nagyon bánt. Már gyóntam is erről, többször, de nem értem. Nekem teljesen kizárt dolognak tűnik, hogy én imátkozzak ezekért a hölgyekért., Mégis, hogyan, mit mondjak imáimban értük? Megcsináltam azt már kétszer, hogy bementem az ózletbe ahol dolgozik, vásároltam azért, hogy könnyitsek magamon, és alaposan a szemébe néztem. Ő több mint valószinü nem tuja, hogy én ismerem őt, de ő engem ismer. Egy kicsit jól esett amikor a szemébe néztem, de ez sokat nem változtatott a helyzeten. Nekem ez miért gond, miért tartom megalázónak ezt a helyzetet? Mást miért nem zavar?
Delinke
Kedves Delinke!
Amit leírt, abból arra következtek, hogy már elindult a gyógyulás útján. Persze, van még hátra jó pár lépés. Ha már beszéltek erről a férjével, akkor ez elég. Nem érdemes túl sokat sem rágódni rajta. Arra is önkéntelenül ráérzett, hogy merjen szembenézni az illető hölggyel. Nem véletlenül jelentett ez Önnek némi elégtételt, jó érzést. Arról van szó, hogy éppen Ön az, aki mellett a férje tisztességes emberré vált, ami őmellette egyáltalán nem történt meg. Ez joggal tölti el Önt örömmel, büszkeséggel. Az érte mondott imádság lehet egy egyszerű Üdvözlégy, semmi mást nem kell hozzá fogalmaznia.
Mindezzel együtt is további segítségre van szüksége. Születőfélben van Nyíregyházán a görögkatolikus családsegítő központ. Annak vezetőjével, Tóth András atyával már most fölvehetné a kapcsolatot, aki további fontos tanácsokat tud adni Önnek (tel.: 30/681-89-27, tothandras68@gmail.com).